Internetul atrage mai putina publicitate in Romania decat in strainatate

Vineri, 09 Octombrie 2009, ora 11:07
1632 citiri
Internetul atrage mai putina publicitate in Romania decat in strainatate

In ultima perioada, Internetul a ajuns sa detina o cota de 23,5% din piata de publicitate, detronand pentru prima oara televiziunea. In Romania insa, mediul online nu isi "adjudeca" mai mult de 3% din totalul investitiilor in reclama.

Potrivit estimarilor lui Sorin Doru, director general al companiei de consultanta Media Hub, "regina" publicitatii de la noi ramane televiziunea, care a avut aproximativ 65% din piata, informeaza Adevarul.

Aceasta a fost urmata de ziare si reviste, ce au insumat 15%, radio (10%) si outdoor (7%).

Dragos Stanca, Managing Director la F5 WebCorp, divizia de new media a trustului Realitatea-Catavencu, este mai optimist, apreciind ca peste 6% din totalul cheltuielilor publicitare din prima jumatate a anului a mers catre internet.

Cu toate astea, mediul online mai are mult pana sa ajunga sa detroneze televiziunea si in Romania.

Orlando Nicoara, director general la Media Pro Interactiv (divizia de internet a grupului MediaPro), spune ca televiziunea este in continuare mediul principal de promovare de la noi pentru ca are rezultate, este "inca" un mediu ieftin, iar acoperirea data este foarte mare.

Companiile din domeniul tehnologiei au cheltuit cele mai mari sume pentru promovare pe internet, respectiv 19,1% din totalul de 1,75 miliarde de lire sterline.

Pe locul al doilea s-au aflat companiile de telecom (13,3%, fata de 9,7%, cat cheltuiau in primele sase luni ale lui 2008), iar pe al treilea - societatile financiare (13,2%,fata de 11,9%).

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#internet, # publicitate, # strainatate , #Stiri Internet