IDC: Piata instrumentelor de business intelligence a crescut la aproximativ 4,5 miliarde dolari in 2007

Joi, 25 Septembrie 2008, ora 15:10
1344 citiri
IDC: Piata instrumentelor de business intelligence a crescut la aproximativ 4,5 miliarde dolari in 2007

Piata instrumentelor de business intelligence a crescut la aproximativ 4,5 miliarde de dolari in 2007, de la 3,7 miliarde de dolari in anul 2002, fie ca este vorba de sanatate, telecomunicatii sau guvern, potrivit ultimelor statistici ale companiei de cercetare International Data Corporation (IDC). Business intelligence (BI) evolueaza rapid de la traditionalul BI la BI universal, potrivit IDC. Principalul concept din spatele businessului este acele ca furnizeaza informatiile corecte oamenilor potriviti la timpul potrivit, in intreaga organizatie, cu analitica, semnale de alarma si mecanismele de feedback adecvate tuturor. Prin urmare BI universal poate fi folosit ca un instrument eficient pentru masurarea progresului in ceea ce priveste atingerea obiectivelor companiei si indicatorii cheie de preformanta ce au fost stabiliti de catre management si comunicatii intregii organizatii.


Potrivit IDC, fara a avea o infrastructura integrata pentru a analiza, defini, schita si pentru a updata informatiile pe fondul unei activitati colaborative, de cele mai multe ori identificarea schimbarilor aparute pe piata se face "un pic cam tarziu". IDC prefigureaza ca piata instrumentelor de BI a crescut de la aproximativ 3,7 miliarde de dolari in 2002 la 4,5 miliarde in 2007.


Potrivit presedintelui ATRE Group, Shaku Atre, companiile se impart in patru grupe distincte: companiile foarte mari cu cifre de afaceri de peste 5 miliarde de euro, cele mari cu cifre de afaceri intre 2-5 miliarde, cele medii intre 500 milioane si 2 miliarde si cele mici cu cifre de faceri sub 500 de milioane de euro.


Companiile forte mari ruleaza sisteme IT foarte vechi, cunoscute si sub numele de Legacy Sistems, insemnand platforme si programe care merg, dar nimeni nu mai stie cum. Aceste companii trebuie sa inteleaga cum sa gestioneze, sa extraga si sa foloseasca datele operationale. "Pentru aceste companii cea mai buna solutie este sa implementeze un sistem complet nou, sa evalueze care sisteme vor muri de la sine si care pot fi imbunatatite. Business Intelligence ajuta ca aceste lucururi sa fie facute clar", au adaugat reprezentantii ATRE.


Conform spuselor presedintei ATRE Group, companiile mari detin pozitia cea mai buna, deoarece nu au instalata o baza de date foarte mare, sunt relativ noi, conducerea este relativ tanara si au un buget acceptabil. Aceste companii trebuie sa implementeze un sistem nou cu o interfata catre cel vechi.


"In Romania predomina companiile medii si mici, care sunt si ele intr-o pozitie acceptabila, dar nu detin un buget suficient pentru implementarea unui sistem nou. Acestea trebuie sa se concentreze pe utilizarea sistemului existent si sa il dezvolte, detinand deja un sistem relativ nou. Ca o regula mai ales pentru companiile mici, inainte de a implementa o solutie de business intelligence trebuie sa-si dezvolte si sa-si foloseasca la maxim sistemele existente", a adaugat presedintele ATRE Group.


ATRE Group este o corporatie cu sediul in Santa Cruz, California, care se ocupa de business intelligence si stocare a datelor. Compania este recunoscuta la nivel international in domeniul BI, data mining, customer relationship management (CRM) si tehnologia bazei de date.