Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Paradoxul rețelelor sociale: Cum cred oamenii că devin mai deștepți dacă distribuie știri pe Facebook

Paradoxul rețelelor sociale: Cum cred oamenii că devin mai deștepți dacă distribuie știri pe Facebook

Rețelele sociale fac parte din viața de zi cu zi pentru peste 4,6 miliarde de oameni din întreaga lume. Însă, mulți dintre utilizatori au impresia că devin mai inteligenți dacă distribuie știrile pe care le primesc sau le găsesc pe diverse site-uri.

Mulți dintre ei le trimit mai departe imediat după ce au citit titlul, fără să vadă despre ce este vorba de fapt în text. De altfel, noile cercetări au arătat că doar 28% dintre oameni citesc totul dintr-un articol înainte de a-l distribui pe rețelele sociale, conform Medicalnewstoday.

Cum ne creștem artificial inteligența distribuind știri pe net

Partajarea unui articol – chiar și fără a-l citi – poate crește percepția de sine a unei persoane că are cunoștințe despre subiect, iar acest lucru este și mai convingător atunci când distribuie articolul prietenilor.

Acest fenomen, cunoscut sub numele de cunoștințe subiective crescute, poate modifica modul în care oamenii acționează și poate afecta deciziile pe care le iau.

Partajarea nu este un concept nou, oamenii trăiesc în grupuri sociale și se dezvoltă prin interacțiunea socială - aceasta face parte din natura umană.

Cu toate acestea, „social media au transformat modul în care înțelegem lumea din jurul nostru, schimbând modul în care accesăm, împărtășim, înțelegem și înțelegem greșit informațiile”, a spus dr. Adrian Ward, profesor asistent de marketing la Universitatea din Texas.

Relația noastră cu rețelele sociale

Potrivit unui studiu despre clienți pentru The New York Times, partajarea online îi ajută pe oameni să se simtă mai implicați în lume.

Studiul a 2.500 de utilizatori a arătat că 49% dintre participanți și-au propus să schimbe opiniile celorlalți sau să încurajeze acțiunea, cu 68% urmărind să ofere oamenilor un sentiment mai bun despre cine sunt și ce le pasă.

Cum influențează distribuirea a ceea ce știu sau ceea ce cred că știu? Acesta a fost centrul cercetărilor recente ale Prof. Susan M. Broniarczyk, profesor de marketing, și Dr. Adrian Ward, ambii la McCombs School of Business, Universitatea din Texas.

„Cercetarea noastră arată că acest nou mediu de partajare a informațiilor poate transforma și modul în care ne înțelegem pe noi înșine. Când împărtășim informații pe rețelele sociale, nu doar împărtășim știri, ci și o imagine despre cine suntem și despre ceea ce știm. Cercetarea noastră ...citeste mai departe despre "Paradoxul rețelelor sociale: Cum cred oamenii că devin mai deștepți dacă distribuie știri pe Facebook" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 490 ori