Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Datele personale vor deveni cea mai valoroasa marfa: Ar trebui sa fim platiti pentru utilizarea lor?

Datele personale vor deveni cea mai valoroasa marfa: Ar trebui sa fim platiti pentru utilizarea lor?
Companii precum Facebook sau Google fac miliarde de pe urma "exploatarii" datelor personale ale utilizatorilor. Lasand la o parte faptul ca acest lucru este oarecum implicit pentru un serviciu gratuit, oare datele personale vor deveni cea mai importanta marfa in viitorul apropiat, luand locul petrolului?

Pentru a afla raspunsul la aceasta intrebare, Ziare.com a stat de vorba cu Bogdan Botezatu, specialist in securitate informatica la Bitdefender.

El spune ca pentru ca un serviciu web sa functioneze personalizat - de exemplu, Google Maps - acel serviciu are nevoie de date ca sa functioneze corect, sa ofere "serviciul in sine" utilizatorului.

In cazul Google Maps, utilizatorul ofera permisiunea aplicatiei sa il localizeze cu o marja de eroare de doar cativa metri. Intr-o anumita masura, pentru ca un serviciu sa functioneze corect (in cazul exemplului Maps, un serviciu GPS), este necesar sa furnizam un minim de informatii care ne pot "identifica" intr-un mod sau altul, de dragul functionalitatii corecte a acelui serviciu.

Lucrurile se schimba, insa, cand vorbim de date cu caracter personal - date care, de sine statatoare, sau corelate intre ele, ne pot identifica personal.

Asa cum petrolul a fost supranumit "aurul negru" dupa descoperirea sa, unii analisti au supranumit datele personale ca fiind "noul petrol."

"Acei analisti se refera nu la date abstracte - localizarea unui IP la jonctiunea unei longitudini si a unei latitudini - ci la date cu caracter personal - lista de prieteni, locul de munca, preferinte, convingeri, religie, etnie etc. Avand in vedere recentul scandal vizand Cambridge Analytica, dar si alte incidente recente rezultate din folosirea neadecvata a datelor personale, se poate spune ca da, protejarea datelor cu caracter personal, in esenta intimitatea utilizatorilor, este deja un lux rar intalnit", a explicat Bogdan Botezatu pentru Ziare.com.

Orice utilizator de Internet isi divulga detalii importante despre viata privata in fiecare zi, atat prin retele de socializare precum Facebook, Twitter sau Instagram, cat si prin folosirea de servicii oferite de giganti web, precum Google.

"Dar daca protejarea datelor personale nu devine o prioritate la nivel global, in viitorul nu prea indepartat, intimitatea va deveni un 'obiect' personal de nepretuit", atrage atentia specialistul in securitate informatica.

Din fericire, se fac deja pasi catre un viitor mai sigur din acest punct de vedere.

"Incepand din mai, anul acesta, ...citeste mai departe despre "Datele personale vor deveni cea mai valoroasa marfa: Ar trebui sa fim platiti pentru utilizarea lor?" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2680 ori