Consumatorii isi doresc gadgeturi ecologice si wireless

Joi, 08 Ianuarie 2009, ora 17:13
1284 citiri
Consumatorii isi doresc gadgeturi ecologice si wireless

"Verde" este cuvantul cheie pentru editia din acest an a targului de IT&C din Las Vegas, CES, aspectul ecologic avand o mare influenta in decizia cumparatorilor de a achizitiona un produs sau nu. Potrivit unui studiu realizat de Consumer Electronics Association (CEA), consumatorii isi indreapta atentia, din ce in ce mai mult, spre produsele ecologice, desi sunt sceptici in privinta calitatilor acestora, laudate de firmele producatoare, informeaza BBC.


Utilizatori sunt acum interesati de modul in care produsele sunt fabricate si ambalate, daca pot fi reciclate si daca procesele de fabricatie sunt ecologice. "Mai mult de jumatate din consumatori sunt pregatiti sa plateasca mai mult pentru un produs ecologic, 22% din ei spunand ca ar plati chiar si cu 15 procente mai mult," a declarat Steve Koening, directorul analistilor din industria IT din cadrul CEA.


Peste 38% din intervievati au declarat ca nu inteleg exact avantajele unui produs IT ecologic, asa cum sunt ele descrise de companii, iar 58% voiau sa stie ce i-a determinat pe producatori sa desemneze un anumit produs drept unul "verde".


Un alt trend vizibil la CES este dorinta consumatorilor de a cumpara mai multe produse wireless, mai ales a gadgeturilor de acest tip, ce pot fi conectate la internet. Potrivit lui Koening, orice produs portabil trebuie sa detina si capacitatea de a se conecta, pentru ca utilizatorul sa poata tine legatura cu familia si prietenii in orice moment.


Desi vanzarile nu vor fi atat de mari ca in ultimii ani, Tim Herbert, director senior al departamentului de cercetare al CEA, spune ca piata va fi totusi pozitiva. "Ne asteptam la o incetinire a vanzarilor in 2009, dar, comparativ cu ate domenii, cel al electronicelor pentru utilizatorii finali se va descurca mult mai bine," a spus Herbert. In 2009, el estimeaza cresterea la 4,3%.


Printre cele mai cautate produse in acest an se vor regasi televizoarele OLED, cu o crestere estimata a vanzarilor de 149%, camere video HD (106%), LCD-urile cu rata foarte mare de refresh, (57%), dar si sistemele de navigare pentru autoturisme, cu o crestere de 52 de procente.