Compania Turner vrea sa lanseze in Romania televiziunile TNT si truTV

Marti, 23 Februarie 2010, ora 15:05
2434 citiri
Compania Turner vrea sa lanseze in Romania televiziunile TNT si truTV

Compania Turner Broadcasting System vrea sa lanseze pe piata audiovizualului din Romania posturile de televiziune TNT si truTV, a declarat Gordana Duspara Moriarty, Vice President pentru Europa Centrala si de Est si Benelux, marti, in cadrul unui eveniment organizat la Bucuresti.

Turner Broadcasting System (TBS) si-a anuntat planurile privind programele si dezvoltarea companiei pentru anul 2010, marti, la Bucuresti. La eveniment a participat Gordana Duspara Moriarty, VP pentru CEE (Central and Eastern Europe) si Benelux.

Potrivit acesteia, posturile TNT si truTV, lansate de Turner in SUA si care s-au raspandit ulterior in intreaga lume, ar putea fi lansate si pe piata TV din Romania.

"Vrem sa lansam aceste canale si pe piata romaneasca, de aceea cautam oportunitati continuu", a spus Gordana Duspara Moriarty. Ea a declarat ca discutiile sunt mai avansate pentru lansarea in Romania a televiziunii TNT.

"TNT este pe primul loc in randul canalelor pe care vrem sa le lansam in Romania. Speram ca TNT va starni un mare interes", a explicat Gordana Duspara Moriarty.

Ea a precizat ca Turner practica "doua tipuri de expansiune" a companiei. "Extindem canalele lansate in SUA sau facem parteneriate pe pietele locale", a spus ea.

Televiziunea Turner Network Television (TNT) a fost lansata pe 3 octombrie 1988, difuzand filme clasice.

In 2001, TNT s-a repozitionat, ca un post centrat pe seriale si show-uri TV, sub sloganul "We Know Drama".

Postul truTV a fost lansat pe 1 ianuarie 2008, inlocuind postul Court TV (denumire care este inca folosita in Canada), care a inceput sa emita in 1991.

Postul este dedicat povestilor din realitate si viata, difuzand programe despre justitie, politie, crime etc.

Totodata, Gordana Duspara Moriarty a vorbit, in timpul evenimentului, si despre planurile pentru posturile Turner care deja functioneaza pe piata romaneasca, respectiv Cartoon Network, Boomerang, Turner Classic Movies (TCM).

Potrivit acesteia, in Romania, ratingurile Cartoon Network au fost "exceptionale", pe targetul postului, reprezentat de copiii cu varste cuprinse intre 4 si 15 ani.

"La sfarsitul anului 2009, punctul nostru de rating a fost de 4,3, suntem liderul pe piata pentru copii (...) Ratingurile noastre au crescut cu 17 procente si share-ul de piata a fost 40% din piata de canale pentru copii", a spus Gordana Duspara Moriarty, precizand ca 73% dintre copiii intre 4 si 15 ani au receptionat Cartoon Networks.

Ea a mai spus ca, in acest an, postul va difuza mai multe premiere si va organiza evenimente si concursuri.

Astfel, in 2010, printre premierele Cartoon Network se vor numara seriale noi, precum "Hero 108", noi episoade "Ben 10" si "Forta Extraterestra" (ambele productii originale CN), si serii noi ale "Star Wars: Razboiul Clonelor" si "Bakugan". In acelasi timp, site-ul Cartoon Network va fi actualizat.

"Am lansat site-ul anul trecut, anul acesta vom adauga elemente noi. Vom adauga galerii foto, vom actualiza si avatarurile de pe site", a spus ea.

Totodata, televiziunea Turner Classic Movies (TCM) va difuza in acest an peste 150 de filme noi, printre care "The Man in The Moon", "Blame it on Rio", "Canadian Bacon".

Premiere vor fi si in ceea ce priveste continutul original TCM, postul urmand sa difuzeze documentare si interviuri in exclusivitate cu actori si regizori faimosi, precum Meryl Streep si Quentin Tarantino.

De asemenea, postul va difuza sezoane tematice, precum "seria dedicata Oscarurilor", "seria dedicata doamnelor muzicii", "seria SF si crime" etc.

Si postul pentru copii Boomerang va difuza, in acest an, in premiera "Pantera Roz si prietenii", "Ursuletul Paddington" si episoade noi din "Garfield" si "Duck Dodgers".

Gordana Duspara Moriarty a mai declarat ca, anul acesta, compania va lansa pe piata din Romania jucarii sub brandul Turner, o atentie speciala urmand sa primeasca produsele Ben 10.

Potrivit acesteia, posturile Cartoon Network si TCM au impreuna circa cinci milioane de abonati. In acelasi timp, Boomerang are circa 3,2 milioane de abonati.

Totodata, Cartoon Network este singurul post dintre portofoliul Turner care difuzeaza publicitate.

De administrarea publicitatii pe Cartoon Network se ocupa regia Cable Direct, dupa cum a spus Gordana Duspara Moriarty.

Ea a precizat ca veniturile din publicitate ale Cartoon Network au scazut, in 2009, cu circa 30%, in ton cu scaderea pietei de publicitate TV din Romania.

"Veniturile noastre din distributie au fost stabile, insa veniturile din publicitate au scazut cu 30%", a spus Gordana Duspara Moriarty, precizand ca veniturile din publicitate ale Cartoon Network nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor Turner.

Potrivit informatiilor MEDIAFAX, veniturile din publicitate ale Cartoon Network in 2009 se ridica la circa un milion de euro.

Turner Broadcasting System Europe ofera unele dintre cele mai de succes si mai binecunoscute branduri la nivel mondial in domeniul stirilor si al entertainment-ului - CNN, Cartoon Network, TCM (Turner Classic Movies), Boomerang si Adult Swim -, in peste 100 de tari din Europa, Africa si Orientul Mijlociu.

Pe langa programele de televiziune, TBS lucreaza si la dezvoltarea brandurilor sale prin internet, broadband wireless, DVD, e-commerce, merchandising, cinema, publishing si toate celelalte platforme disponibile.

Turner Broadcasting System Europe Limited este o companie a concernului Time Warner.

Turner se afla pe piata TV din Romania din 1999, odata cu lansarea Cartoon Network si TCM.

In iulie 2008, compania Turner a deschis un birou la Bucuresti, numind-o pe Cristina Valasutean in functia de manager de distributie.

In 2010, compania Turner sarbatoreste 40 ani de la infiintare. Totodata, in 2010, vor fi sarbatorite cea de-a 30-a aniversare a postului CNN, a 15-a aniversare a CNN.com si a 10-a aniversare a canalului Boomerang. 

#piata, # televiziune, # canale, # programe , #Stiri Internet