Circa 94% din manageri cred ca mass-media care nu se vor dezvolta online vor avea de pierdut

Luni, 03 Mai 2010, ora 16:39
1283 citiri
Circa 94% din manageri cred ca mass-media care nu se vor dezvolta online vor avea de pierdut

Circa 94% din manageri cred ca, in viitorul apropiat, mass-media care nu se vor dezvolta online vor avea de pierdut, potrivit unui studiu realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent, Clubul Roman de Presa (CRP) si Asociatia Patronala a Editorilor Locali (APEL), informeaza Mediafax.

Studiul "Jurnalism non-linear: perceptii asupra nevoilor de instruire in mediul online ale mass-media romanesti" a fost lansat luni, in cadrul Conventiei Organizatiilor Media, care se desfasoara in perioada 3 - 4 mai, la Bucuresti.

Potrivit rezultatelor studiului, care arata ca dezvoltarea presei online cere dezvoltarea de noi abilitati profesionale la nivelul managementului si la nivelul jurnalistilor, in cele mai multe redactii chestionate exista intentia de a dezvolta mediul online, iar masurile de dezvoltare au fost deja implementate.

Totodata, cercetarea arata faptul ca aproape toate redactiile chestionate (90%) sunt prezente in mediul online; de cele mai multe ori, jurnalistii si editorii online se ocupa de adaugarea de text sau imagini pe internet.

"Cei mai multi cred ca dezvoltarea presei online cere dezvoltarea de noi abilitati profesionale la nivelul managementului si la nivelul jurnalistilor", se arata in raport.

Totodata, cercetarea a aratat faptul ca cele mai multe redactii nu au organizat pana in prezent cursuri pentru jurnalism online, iar 71% dintre redactii nu au trimis angajati la cursuri privind jurnalismul online.

Totusi, 63% dintre manageri spun ca redactiile lor sunt interesate de instruirea managerilor in jurnalismul online si 77% sunt interesati de instruirea jurnalistilor.

Dintre acestia, doar 22% spun ca ar fi dispusi sa plateasca costul integral pentru manageri si numai 17% pentru jurnalisti.

Cei mai multi manageri spun ca presa tiparita va continua sa fie mai profitabila decat mass-media online in Romania si in viitorul apropiat; 81% dintre managerii chestionati cred ca editiile tiparite nu vor disparea in viitorul apropiat; 63% dintre ei spun ca doar ziarele care vor avea in urmatorii ani probleme financiare vor renunta la editia tiparita; 94% cred ca, in viitorul apropiat, mass-media care nu se vor dezvolta online vor avea de pierdut.

Opinia potrivit careia "dezvoltarea editiei online a unui ziar conduce la scaderea profitului" este mai raspandita in randul managerilor din presa scrisa decat in randul managerilor din alte medii.

Cei mai multi manageri cred, de asemenea, ca televiziunea va continua sa fie mai profitabila decat mass-media online.

Conform studiului, piata de publicitate nu ofera pretul corect pentru audientele online si pretul ar trebui sa creasca.

Pentru cei mai multi, site-ul nu acopera in totalitate cheltuielile redactionale.

Dintre acestia, doar jumatate se asteapta ca veniturile generate din site sa acopere in totalitate cheltuielile redactionale si cei mai multi cred ca acest lucru este posibil in cel mult trei ani.

Cei mai multi jurnalisti (63%) spun ca nu au urmat cursuri de pregatire privind jurnalismul online si doar jumatate dintre ei au participat la alte traininguri.

Aproape toti jurnalistii chestionati sunt interesati de jurnalismul online.

Totodata, 78% dintre jurnalisti spun ca exista o probabilitate mare si foarte mare ca in urmatorii 5 ani sa lucreze tot in presa.

Totusi, 15% dintre ei spun ca aceasta probabilitate este mica si foarte mica.

Centrul pentru Jurnalism Independent coordoneaza, in perioada noiembrie 2009 - aprilie 2011, programul "Jurnalism non-liniar".

Acesta este derulat in parteneriat cu Clubul Roman de Presa (CRP) si Asociatia Patronala a Editorilor Locali (APEL).

Programul isi propune sa pregateasca profesionistii media pentru a raspunde nevoilor de informare si comunicare ale noilor generatii - digital natives -, ale caror obiceiuri de consum mediatic se deosebesc radical de cele ale parintilor lor.

Jurnalismul non-liniar reprezinta o prima incercare de a studia modul in care noile tehnologii de informare pot fi utilizate in mod flexibil si eficient in activitatea profesionala cotidiana.

Nu in ultimul rand, programul isi propune sa atraga atentia patronilor si editorilor asupra rolului pe care new media il joaca in informarea publicului. 

#Jurnalismul non liniar online cursuri presa , #Stiri Internet