Pentru cei mai multi dintre noi, e-mailul a devenit principalul instrument de comunicare. Trimitem zeci de astfel de mesaje in fiecare zi, insa nu toate sunt compuse cu cea mai mare atentie. O greseala simpla intr-un e-mail important ne poate costa o marire de salariu, o promovare sau chiar jobul in sine, potrivit US News.
Iata cele mai frecvente greseli pe care le facem si cum sa le evitam.
Necitirea tuturor mesajelor inainte de a incepe sa dai reply-uri
Cand te intorci la birou, dupa o saptamana de concediu, citeste-ti toate e-mailurile inainte sa te apuci sa raspunzi la unele dintre ele.
Este foarte posibil ca problema semnalata intr-unul din e-mailurile mai vechi sa se fi rezolvat deja.
Includerea semnaturii cand nu este cazul
Cand conversezi cu un posibil client via e-mail, este de ajuns sa treci semnatura in primul e-mail.
Dupa aceea va deveni redundanta si, in cele din urma, enervanta.
La fel este cazul si cand trimiti un e-mail unui coleg cu care lucrezi de ani de zile si care sta la doua birouri de tine.
Daca semnatura se genereaza automat, poti s-o stergi inainte sa trimiti e-mailul.
Scrierea in graba
Chiar daca e-mailul nu va fi citit de presedintele companiei, este dovada de respect sa trimiti un e-mail scris corect si coerent.
Subestimarea campului de "subiect"
Cu cat este mai interesant, cu atat vei capta mai rapid atentia destinatarului.
Trebuie sa fii creativ si direct, sa folosesti un subiect descriptiv care sa aiba sens.
Trimiterea gresita a unui fisier
Daca dai dublu-click pe atasament inainte sa trimiti e-mail-ul si decizi ca vrei sa faci unele modificari, nu uita sa reincarci fisierul sursa.
Daca nu vei face asta, este foarte posibil sa trimiti o varianta gresita a documentului, ceea ce poate crea probleme si mai mari, mai departe.
Folosirea "BCC" in exces
Foloseste "Blind Carbon Copy" cu atentie. Chiar daca se presupune ca e-mailul pe care il trimiti va fi un secret, rareori se dovedeste a fi asa.
Gandeste-te de doua ori inainte sa dai forward cu un mail pe care l-ai primit la BCC. Daca se va afla, iti vei pierde foarte usor credibilitatea.
"Reply all" din greseala
In functie de ce scrii in mail, aceasta greseala iti poate ruina relatia cu un coleg sau, mai rau, cu seful direct.
Ai grija cand raspunzi la un e-mail sa nu faci aceasta eroara "capitala".