Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Capcana lumilor virtuale. Intre Second Life si World of Warcraft

Capcana lumilor virtuale. Intre Second Life si World of Warcraft

Inca de la inceputurile computerului, autorii de literatura S.F. au visat la o lume care exista numai in interiorul unei masini.Pe masura ce tehnologia a progresat, a devenit posibila nu numai re-crearea lumii noastre cu ajutorul unui software, dar si popularea acesteia cu oameni.

Iata cateva dintre cele mai cunoscute lumi virtuale create pana acum, potrivit PC World.

World of Warcraft

In ultimii sapte ani, World of Warcraft a adunat 11 milioane de utilizatori platitori din intreaga lume.

Cei mai multi au intrat prima oara in jocul 3D de role-playing din pura curioazitate si au continuat sa se intoarca, fiind captivati de bogatia lumii virtuale.

Din pozitia sa de cel mai de succes MMORPG ("massively multiplayer online role-playing game") contra-cost, a fost clonat de nenumarate ori.

Minecraft Alpha Multiplayer

Desi este un joc relativ recent, se bucura deja de un succe simens. In modul single-player poti sa construiesti adaposturi si sa explorezi tara in care seascund tot felul de monstri.

Insa adevarata placere este varianta multiplayer a jocului. Acum, sunt mii de servere publice care ajuta pasionatii Minecraft sa se intalneasca in lumea virtuala.

Worlds Chat

Nu a fost un joc in adevaratul sens al cuvantului, dar a fost prima lume virtuala 3D.

S-a concentrat pe elementele grafice care "decorau" sistemul de chat, unde se intalneau userii.

Active Worlds

La scurt timp dupa lansarea Worlds Chat, compania raspunzatoare de succesul sistemului de chat a lansat ActiveWorlds, prima lume 3D online cu succesfantastic.

Aceasta le permitea userilor sa construiasca structuri, folosind componente 3D prefabricate.

Active Worlds se invartea in jurul unei economii proprii si a un sistem de management al pamantului ce avea sa fie preluat de Second Life, ceva mai tarziu.

Desi nu mai este la fel de popular, Active Worlds este functional si acum.

Second Life

Second Life a inceput acolo unde a ramas ActiveWorlds.

A inceput cu realizarea unei lumi online 3D, dar a mai adaugat un element: o economie bazata pe vanzarea de bunuri create de jucatori - decoratiuni, haine, masini - si servicii oferite de useri - decorarea de case.

Spre deosebire de alte lumi, moneda Second Life are greutate: utilizatorii putea schimba dolarii Linden in dolari adevarati si invers.

In scurt timp, un boom imobiliar virtual a imbogatit in lumea reala cativa utilizatori.

Popularitatea Second Life a inceput sa scada in ultimii ani, dar continua sa fie o lume vizitata de utilizatori din intreaga lume.

Ultima Online

Printre primele MMORPG-uri, Ultima Online a reusit de unul singur sa lanseze o industrie.

Jucatorii Ultima Online erau liberi sa urmeze orice cale isi doreau, de la cea a luptatorului sau a hotului, pana la cea a unui brutar.

In timp, a oferit spatiul necesar pentru diverse studii sociologice asupra felului in care se comporta oamenii in lumile virtuale.

De asemenea, sistemul de simulare a vremii si a economiei a atras atentia media, in perioada de glorie a jocului.

Habbo Hotel

O lume a desenelor animate, foarte populara in Finlanda anilor 2000.

La scurt timp, popularitatea lumii virtuale a explodat si in alte tari, inclusiv in Statele Unite.

Habbo a prins la adolescenti, pentru ca le oferea sansa de a-si personaliza infatisarea si apartamentul virtual.

Mai mult, puteau sa cumpere diverse piese de mobilier virtuale, cu bani reali. Modelul financiar avea sa fie preluat de toate jocurile sociale de mai tarziu.

Club Penguin

Dupa succesul Habbo Hotel, creatorii New Horizon Interactive au targetat un nou public: copii.

Club Penguin este una dintre cele mai populare lumi virtuale pentru copii, care se aduna aici pentru a discuta, a schimba obiecte virtuale si a juca diverse jocuri sociale.

MUD

In 1978, doi programatori au creat primul mediu online pentru mai multi utilizatori, numit "Multi-User Dungeon" - MUD.

Utilizatorii se conectau prin terminalele legate la reteaua Universitatii din Essex.

La putin timp, reteaua universitara s-a conectat la ARPAnet, stramosul Internetului, si a inceput o explozie a jocurilor text, de tipul MUD.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2676 ori