Vodafone Romania: spamul pe mobil nu are amploare

Joi, 22 Mai 2008, ora 23:47
1015 citiri
Vodafone Romania: spamul pe mobil nu are amploare

Cel de-al doilea operator de telefonie mobila ca marime de pe piata locala, Vodafone Romania, considera ca spamul pe telefonul mobil nu este un fenomen de amploare in Romania, potrivit unor declaratii acordate BizCity de oficialii companiei.

Operatorul a fost amendat anul trecut cu

suma de 6.000 lei pentru transmiterea de mesaje comerciale nesolicitate pe

telefonul mobil, a declarat marti pentru BizCity seful biroului juridic al

Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter

Personal (ANSPDCP), Alina Savoiu.

 

"Acordam o mare atentie acestor

practici si cautam in permanenta modalitati pentru a preintampina expansiunea

acestui fenomen [spamul pe mobil], care, in prezent, nu este de amploare in

Romania", spun oficialii Vodafone.

 

Intrebati cate plangeri de spam pe mobil au

primit anul trecut din partea utilizatorilor, oficialii Vodafone au spus ca

numarul este "foarte mic".

 

 "In cele mai multe cazuri, clientii care

primesc astfel de mesaje si-au oferit, in prealabil, datele personale catre

diferiti furnizori de produse si servicii", afirma conducerea Vodafone.

 

Vodafone a refuzat sa spuna daca a luat in

considerare pana acum difuzarea de mesaje publicitare catre clientii sai in

schimbul unor oferte speciale de servicii.

 

Potrivit Gabrielei Voinea, senior product

manager in cadrul Orange Romania, companiile care utilizeaza promovarea

serviciilor proprii prin intermediul SMS-ului sunt din  domeniul FMCG (al perisabilelor),

financiar-bancar, asigurari sau mass-media.

 

"Companiile care trimit mesaje comerciale prin mesaje scrise isi

alcatuiesc baza de date cu numerele de telefon ale publicului tinta, in special

prin intermediul promotiilor si campaniilor pe care le desfasoara si in cadrul

carora clientii isi ofera voluntar datele personale" , crede Voinea.

 

Orange Romania nu a luat inca in

considerare introducerea de reclame pe telefonul mobil in schimbul unor oferte

facute abonatilor sai.

 

„Deocamdata este devreme pentru a aprecia

momentul in care publicitatea pe mobil va deveni un model de business viabil in

Romania, in conditiile in care discutiile pe aceasta tema sunt inca la un

stadiu incipient chiar si la nivel international", spune Voinea.

 

Autoritatea de supraveghere a datelor nu a

facut niciun anunt public in momentul amendarii Vodafone Romania.

 

La mijlocul lunii martie, Autoritatea

Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) a

aplicat pentru prima oara in Romania o amenda pentru trimiterea de e-mail-uri

de tip spam. Amenda de 1.000 lei pe care a incasat-o Urban & Asociatii,

firma de recuperare de credite, a dat startul unei masuri asteptate de mult

timp.

 

„Avem foarte multe plangeri. De cand am dat

prima amenda s-a trezit lumea si a inceput sa ne bombardeze cu plangeri",

a declarat pentru BizCity presedintele ANRCTI, Dan Georgescu.

 

Potrivit presedintelui ANRCTI, pana in

prezent institutia a primit 300 de plangeri, din care 100 se refera la companii

distincte, care au trimis mesaje spam in mod repetat. Autoritatea cerceteaza

aceste plangeri prin intermediul a sapte angajati.