Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Industria spamului

Industria spamului

Mesajele nedorite primite prin e-mail exista inca din primii ani ai internetului. Astazi, aproximativ 100 de miliarde de mesaje spam sunt primite zilnic pe casutele postale electronice din intreaga lume.

Spamul (mesajele nesolicitate - n.r.) este

o problema cu care majoritatea ne confruntam, fie ca este vorba de casuta

personala de e-mail, fie de cea de serviciu, de jurnalul personal pe internet

(blog) sau de telefonul mobil.

Mesajele nesolicitate primite prin e-mail

exista inca din primii ani ai internetului. Astazi, aproximativ 100 de miliarde

de mesaje spam sunt primite zilnic de oamenii din intreaga lume, conform unui

raport intocmit de compania care produce solutii antivirus, Sophos. Numarul

acestora s-a triplat in ultimii trei ani.

De asemenea, studiile au aratat ca in casuta

postala electronica a unei persoane care nu are instalat pe computer un filtru

antispam, 85% din mesajele primite zilnic sunt nesolicitate. Statele din care

se trimit cele mai multe mesaje nesolicitate sunt SUA (21%), Rusia (8,3%) si

China (4,2%). Specialistii in comunicare considera spamul o forma foarte ieftina

de publicitate sau de marketing in favoarea unui produs, serviciu sau doctrina.

Cei care trimit spamurile strang adresele

de e-mail de pe diverse chaturi, site-uri, forumuri sau folosesc programe daunatoare

(virusi, spyware, adware) care copiaza adresele din computerele internautilor.

O alta forma de spam sunt mesajele

publicitare primite pe telefonul mobil, numite „m-spam“, sau cele care doresc sa-i

pacaleasca pe utilizatorii de cartele prepay. Alte exemple sunt mesajele

publicitare postate pe forumurile de discutii pe internet, cele care apar pe

jurnalele personale on-line (bloguri) sau mesajele primite in masa (chiar si de

la cunoscuti) pe programele de mesagerie instant, precum Yahoo! Messenger.

In majoritatea statelor lumii, inclusiv in

Romania, spamul este ilegal si se pedepseste prin lege.

Prima amenda din Romania

In primele doua luni ale anului 2008,

Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei

(ANRCTI) a primit circa 50 de plangeri avand ca subiect primirea de spamuri.

Tot anul acesta, institutia a dat prima amenda - 1.000 de lei - pentru

transmiterea de comunicari comerciale nesolicitate, companiei de recuperare de

creante Urban si Asociatii.

Un studiu realizat in 2004 arata ca in lume

se cheltuiesc anual peste 20 de miliarde de dolari in lupta impotriva spamului.

De asemenea, mesajele nedorite afecteaza si productivitatea angajatilor, care

pierd timp pretios incercand sa separe spamul de mesajele „curate“. Astfel,

pierderile totale ale companiilor au fost estimate la circa 21,5 miliarde de

dolari.

Nu toate mesajele nesolicitate sunt spam

Nu trebuie insa sa catalogam chiar toate

mesajele nesolicitate primite drept spam. „Desi se pune adeseori semnul egal intre

termenul de comunicare comerciala nesolicitata si cel de spam, cele doua notiuni

nu se suprapun in totalitate“, ne-a declarat Dan Georgescu, presedintele

ANRCTI. Astfel, daca o persoana sau o companie trimite un mesaj si nu doreste

ca acesta sa fie catalogat asa, mesajul trebuie sa respecte cateva reguli,

reglementate prin lege.

In Romania persoana fizica sau juridica in

numele careia sunt facute anunturile trebuie sa fie clar identificabila.

Ofertele promotionale trebuie, de asemenea, sa fie clar identificabile, iar

conditiile care trebuie indeplinite pentru obtinerea lor sa fie usor accesibile

si clar prezentate. De asemenea, competitiile si jocurile promotionale trebuie

sa fie clar identificabile ca atare.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1718 ori