Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

eBay ar putea cumpara StumbleUpon pentru 75 de milioane de dolari

eBay ar putea cumpara StumbleUpon pentru 75 de milioane de dolari
Cel mai mare site de licitatii din lume, eBay, care a cumparat Skype pe cateva miliarde de dolari, vine cu o noua achizitie: site-ul StumbleUpon, dedicat pasionatilor de Internet care descopera, listeaza si noteaza site-uri interesante.

Informatia este data pe surse, neconfirmata oficial, dar este preluata de media internationala, unii dintre specialisti adaugand informatii interesante.

Daca in mod traditional companiile neaga cu vehementa astfel de informatii atunci cand ele sunt reale, fondatorii StumbleUpon au fost mai diplomati si au declarat doar atat: "chiar nu dorim sa comentam aceasta informatie", expresie care tradeaza tensiunea momentului.

Lansat in 2001, pe vremea cand fondatorii sai erau inca la scoala, site-ul StumbleUpon a avut un succes aproape instant. Ideea nu este noua, dar este specifica Web2.0: nu doar sa adaugi site-uri intr-un director, gen Yahoo, ci utilizatorii sa poata nota si comenta site-urile astfel incat cele cu adevarat importante sa fie facute cunoscute in toata lumea.

eBay, cel mai mare site de licitatii din lume, incearca extinderea activitatilor online astfel incat sa isi sporeasca afacerile. Compania, care duce lipsa de servicii specifice Web2.0, se remarca prin achizitii in Internet.

Intai a fost sistemul de plati online PayPal, care acum este controlat de eBay. Apoi a venit randul sistemului de comunicatii Skype, cel mai popular sistem de comunicare dupa Yahoo Messenger.

Oficialii eBay au refuzat de asemenea sa comenteze despre tranzactia cu StumbleUpon.

Stirea despre tranzactie a aparut pe blogurile americane de tehnologie, care apartin specialistilor in domeniu, TechCrunch si GigaOm au vorbit despre aceasta tranzactie in urma cu mai multe zile.

Al doilea site a dat o valoare diferita pentru site, circa 40 de milioane de dolari. Blogurile specialistilor din Silicon Valley au inceput sa "fure painea" presei traditionale, care insa a ramas in top datorita reportajelor si a subiectelor analizate in adancime.

StumbleUpon nu permite doar notarea unor site-uri, ci si a unor pagini din site-uri extrem de populare: albume foto din Flickr, seviciul foto al Yahoo, bloguri din MySpace, cel mai mare site de blog, dar si clipuri video din YouTube.
Site-ul are acum circa 2,3 milioane de utilizatori activi, care se exprima prin voturi cu plus sau minus - thumbs up sau thumbs down - precum utilizatorii Digg.com noteaza stirile zilei. Cele mai votate site-uri sunt cunsocute tuturor, castigand audienta si voturi.

StumbleUpon este considerat un site Web2.0, cuvant aproape magic pentru investitorii in IT&C. Expresia Web2.0 diferentiaza site-urile clasice, care prezinta informatii, poze, clipuri, de cele noi, care permit utilizatorilor sa isi expuna propriile productii.

Anul acesta eBay a mai facut o achizitie de marca, cumparand un site de bilete StubHub, care vindea tichete de intrare la meciuri de fotbal si basket, la concerte si alte evenimente.

Site-ul StumbleUpon a primit o investitie de 1,5 milioane de dolari de la un grup de investitori in IT printre care se numara un director Google, un oficial IBM, un specialist in investitii start-up, precum si un antreprenor online, Jodh Kopelman, care a vandut un alt site, Half.com, tot catre eBay.

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1008 ori