Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Epoca de aur a aplicatiilor mobile a apus. Dezvoltatorii razbat cu greu pe o piata suprasaturata

Epoca de aur a aplicatiilor mobile a apus. Dezvoltatorii razbat cu greu pe o piata suprasaturata


Taramul fermecat al aplicatiilor dezvoltate pentru mobil se transforma pe zi ce trece dintr-un El Dorado, intr-un camp de batalie al dezvoltatorilor. Daca pentru cativa ani, gasirea unei aplicatii inteligente pentru smartphone a fost cheia reusitei in viata pentru multi dintre dezvoltatorii aflati la varsta liceului sau a facultatii, magazinele de aplicatii sunt acum intesate peste masura de noi si noi idei prezentate publicului.

In prezent, piata inegistreaza peste un million de aplicatii disponibile pentru sistemele iOS sau Android in magazinele virtuale ale Apple sau Google. Patru din cinci aplicatii lansate in sistemul Apple primesc atat de putina atentie incat nici nu intra pe lista recomandarilor de download, observa redactorii revistei Businessweek.

Mirajul persista

Chiar si asa, mirajul unei lovituri date pe neasteptate persista in lumea dezvoltatorilor de aplicatii pentru dispozitivele smart. Pana si micile companii aloca mai mult timp dezvoltarii aplicatiilor mobile, iar eforturile de a iesi in evidenta in momentul lansarii este cu mult mai mare decat acum doi-trei ani. "Lumea aceasta a ajuns sa semene cu industria cinematografica. Daca nu ai incasari bune in prima saptamana de la lansare, te confrunti cu un esec", dezvaluie Michael Mace, fost director la Apple si Palm, si actual coordonator de teste pentru aplicatii in cadrul companiei UserTesting.

Banii siguri se muta la testeri

UserTesting percepe o taxa de 49 de dolari pentru fiecare test derulat pe o aplicatie. Dezvoltatorii pot urmari apoi inregistrarile cu persoanele care incearca sa navigheze cu ajutorul respectivei aplicatii si pot observa eventuale blocaje sau dificultati in sistemul dezvoltat de ei. Comentariile se refera de cele mai multe ori la aspectul vizual al simbolurilor afisate pe ecran, la lejeritatea de a naviga in interiorul aplicatiei sau constau chiar si in injuraturi care isi au rolul lor in a evidentia frustarea publicului in fata unor elemente nepuse inca la punct in cadrul programului.

Un semn ca banii siguri din piata aplicatiilor mobile se muta incet-incet spre zona testerilor il arata succesul inregistrat de User Testing. Firma are 30.000 de clienti primeste saptamanal 3000 de cereri de colaborare din partea persoanelor care doresc sa devina testeri platiti. Un tester de aplicatii mobile poate castiga 10 dolari pentru 15 minute de munca, dar acestia sunt rotiti des de catre companii. "Suntem 30-40 de insi care ne uitam la aceste aplicatii in fiecare zi incat nu mai sesizam problemele. Si atunci vezi o inregistrare cu un tester nou care spune "Vai, ce oribil!" si iti dai seama unde era greseala", explica Renato Iwersen, reprezentantul dezvoltatorului Cynny, o noua aplicatie mobila de gestionare a fisierelor video postate in retelele de socializare.

Retete vechi pentru o piata noua

Un loc in fata pe piata aplicatiilor mobile se obtine dand din coate, iar munca depusa pentru realizarea noului program nu este intotdeauna suficienta. Iwersen recunoaste ca ii place sa viseze la succes, dar ca este constient, in aceeasi masura, de suprasaturarea pietei. Compania sa a investit deja bani seriosi in reclame pe retelele de telefonie mobile si pe Facebook pentru a pregati terenul pentru Cynny. In urma cu 5 ani, costul de promovare/download era de 40 de centi. In ziua de astazi este cuprins intre 2 dolari si 50 de dolari, in functie de strategia abordata.

HotNow, o aplicatie destinata promovarii cluburilor si restaurantelor din Bangkok, a recurs la lectiile invatate in vechea scoala de marketing. Astfel, un grup de fotomodele, unele dintre ele cu peste un million de admiratori pe Instagram, a fost impins in fata pentru a se poza in baruri si restaurante folosind noua aplicatie.

"Chiar si pentru ele a fost o ocazie de a-si promova imaginea", a spus Nithinan Boonyawattanapisut, omul din spatele aplicatiei HotNow. In Thailanda, aplicatia a strans deja 50.000 de utilizatori, iar dezvoltatorul vrea sa o introduca si pe piata din Statele Unite. Planurile de a lansa HotNow pe telefoanele si tabletele americanilor au fost date peste cap de o problema tehnica nerezolvata in timp util, insa thailandezii considera ca vacanta de primavara ar putea fi urmatoarea perioada ideala pentru a se aventura pe continentul american.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2266 ori