Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Comertul electronic din Romania a crescut de peste trei ori si jumatate in 2007

Comertul electronic din Romania a crescut de peste trei ori si jumatate in 2007
Piata de comert electronic cu plata online prin card a crescut in anul trecut cu 263% fata de 2006, atingand 34,8 milioane de euro si un numar de aproape 450.000 de tranzactii, conform RomCard, arata un comunicat al Gecad Group. Potrivit acestuia, 344.000 de tranzactii, cu o valoare totala de 29,5 milioane de euro, au fost efectuate numai de magazinele online romanesti care folosesc solutia ePayment.

Cresterea concurentei pe piata, planurile de dezvoltare si schimbarea comportamentului consumatorului, care devine din ce in ce mai pretentios, au determinat companiile sa caute noi metode si canale prin care sa isi poata creste vanzarile, iar mediul online ofera oportunitati interesante, spune comunicatul Gecad. Posibilitatea de a promova produse si de a oferi servicii cu valoare adaugata, la costuri mici, catre un public variat dar direct interesat sau, din alt punct de vedere, posibilitatea de a dezvolta o afacere proprie chiar si cu investitii mai mici sunt doar cateva din avantajele mediului online care nu pot fi ignorate. Ca urmare, in 2007 au intrat in acest sector companii cu un portofoliu important de clienti, iar numarul de magazine online a crescut puternic.

"Principala realizare in 2007 este aceea ca mediul online si-a aratat adevaratul potential. Avem clienti care au inceput sa lucreze cu noi in 2007 si care si acum inregistreaza un importantant procent din vanazari prin canalul online iar strategia de dezvoltare a intregii companii este chiar dictata de oportunitatile, competitia si obiectivele online. Este loc pentru toata lumea si pentru jucatorii mari, care cauta noi metode de dezvoltare si pentru tinerii antreprenori. Atat timp cat oferi profesionalism, nu dezamagesti si ai o strategie corecta, succesul nu are cum sa nu vina", declara, in comunicat, Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.

Cel mai bun interval al anului, a fost, ca de obicei, ultimul trimestru, care include perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, in perioada octombrie-decembrie, vanzarile au fost de 9,9 milioane de euro, o contributie importanta avand-o pachetele turistice pentru luna decembrie, care se vand inca din octombrie. In ultimele doua luni ale anului trecut, valoarea tranzactiilor a depasit 6,2 milioane de euro, in crestere cu 153% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Potrivit statisticilor Gecad ePayment, in perioada sarbatorilor romanii au cumparat in special pachete turistice, produse IT si electrocasnice, jucarii si cadouri de pe site-urile specializate, dar si produse si servicii de telecomunicatii.

"In ceea ce priveste evolutia pietei in 2008, pentru finalul anului estimam o valoare totala de 70 de milioane euro si un numar de 780.000 de tranzactii. De asemenea, ne asteptam sa creasca si ponderea platilor online din piata totala de comert electronic, de la 15-20% cat este in prezent, la 25%", afirma Carmen Sebe.

<b>Bloombiz</b>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1969 ori