Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Nave spatiale pe calea ferata

Nave spatiale pe calea ferata
Trenurile viitorului au ajuns si pe caile ferate de la noi, doar ca infrastructura limiteaza viteza de deplasare a acestora la 160 km/ora.

Aer conditionat, toalete ecologice, scaune reglabile, supraveghere video, monitoare cu plasma in vagoanele cuseta, internet wireless si muzica ambientala. Aceasta este oferta pentru calatori prezentata la expozitia Infratrans, din incinta Garii de Nord, de catre producatorii de vagoane care vor furniza cele mai noi modele si pentru CFR Calatori. O parte dintre aceste vagoane sunt folosite deja pe unele rute din tara, dar prototipurile prezentate ieri ar putea spori confortul calatorilor.

"In Romania, cel mai rapid tren poate atinge 160 kilometri pe ora, intre Bucuresti si Campina, si pentru ca nu avem o cale ferata performanta putem inlocui acest dezavantaj cu un confort sporit", ne spune Alexandru Claudiu, directorul Atelierelor CFR Grivita. Viitorul poate fi si mai spectaculos, crede Catalin Cornea, director Remar Pascani: "Pot fi dezvoltate garnituri cu servicii complete de genul restaurant, minisala de conferinte, vagon pentru copii sau chiar vagoane-cinema, cum sunt in Franta".

Luxul din vagoanele romanesti

Astra Vagoane de Calatori a prezentat compartimente cu scaune similare celor din TGV-uri, "cu reglare hidraulica, precum in avion", internet si sistem de informare pentru calatori. Compania poate produce 20 de astfel de vagoane cu tehnologie inalta pe luna, iar jumatate merg la export in zone precum Orientul Mijlociu, Egipt si Iran, spun reprezentantii Astra, unicul producator de vagoane din Romania.

Compania Grivita a reabilitat o parte din vechile vagoane-cuseta, din care a pastrat doar carcasa. "Parcul nostru are 27 de vagoane reamenajate si va urma o licitatie pentru inca 20", spune Alexandru Claudiu. Vagoanele de dormit au supraveghere video pe culoar, care memoreaza imaginea opt zile, iar investitia de modernizare pentru un vagon a fost de 300.000 euro, adica 30% din cat ar fi costat unul nou. "Nu vor fi diferente de tarif pentru aceste vagoane, chiar daca au monitoare de plasma, sistem GPS de localizare si pot atinge 200 kilometri pe ora", spune Claudiu.

<b>Bloombiz</b>

Continuarea(Sursa: <a href=http://www.evz.ro/article.php?artid=310601/ target=_blank>EvenimentulZilei</a>)



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1178 ori