Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Aplicatiile TV pentru smartphone ameninta operatorii de cablu

Aplicatiile TV pentru smartphone ameninta operatorii de cablu


Pozitia operatorilor americani de televizune prin cablu si satelit este amenintata de lansarea a tot mai multe solutii care permit vizualizarea emisiunilor TV pe terminale mobile, numarul utilizatorilor acestor noi solutii fiind in crestere.

Unul dintre furnizorii de servicii de Internet, Netflix, are in prezent milioane de clienti care folosesc terminalele mobile pentru a urmari emisiunile. Aceasta problema a atras atentia multor companii, precum Dish Network Corp si Walt Disney, conform Reuters.

Aceste dispute pot aduce multe probleme si in dezvoltarea de aplicatii care aduc continutul, tehnologia si marketingul de aceeasi parte.

Riscul cu care se confrunta operatorii de cablu si de satelit ca o parte dintre consumatori sa se bazeze mai mult pe Netflix sau alte astfel de servicii si sa renunte la abonamentele TV, ceea ce va duce, pana la urma, la scaderea veniturilor acestei industrii.

La CES vor fi prezentate noi aplicatii mobile

Expozantii de la Consumer Electronics Show din Las Vegas vor prezenta aplicatii mobile care permit conectarea la programele TV.

De exemplu, Dish va expune noua versiune a aplicatiei "Dish Anywhere", care permite urmarirea emisiunilor "live" sau transferul celor inregistrate pe sistemul DVR pe terminalele mobile si urmarirea acestora "offline", functie care a deranjat companiile media.

In acelasi timp, nu este vorba doar de Dish. Pe langa acestia, Time Warner Cable, Comcast Corp, DirecTV si Verizon si-au dezvoltat propriile aplicatii in ultimii ani, in timp ce marii furnizori de continut, inclusiv Disney, Viacom Inc si HBO al Time Warner si Turner Broadcasting System, s-au bazat pe propriile solutii.

"Ambele parti sunt paranoice. Operatorii cred ca daca furnizorii de programe pot crea o relatie directa cu consumatorii, intr-o zi vor deveni independenti si vor deveni un HBO", a spus executivul unei companii media aflate in negocieri de continut, care a preferat sa ramana anonim.

Veniturile din publicitate, printre disputele din piata

Disputele mai au loc si pentru veniturile din publicitate si pentru datele utilizatorilor. Vanzarile de publicitate pe aceste platforme sunt inca reduse si greu de estimat, dar este de asteptat ca veniturile sa creasca pe masura ce apar tot mai multe persoane folosesc aplicatiile mobile, conform lui Jeff Minsky, director in cadrul agentiei media OMD. Ambele parti incearca sa gaseasca cel mai bun mod de a imparti veniturile.

Companiile media incearca, de asemenea, sa stranga toate datele despre obiceiurile utilizatorilor, pe care sa le vanda agentiilor de publicitate. Acestea primesc mai putine date de calitate cand publicul foloseste aplicatii de la Dish Network sau Direct TV decat aplicatiile proprii.

"Lupta este pe detalii. Cine controleaza preferintele utilizatorilor, cine controleaza datele si de unde provin datele?", se intreaba un alt oficial implicat in negocieri.

Terminalele mobile, tot mai folosite pentru urmarirea emisiunilor TV

Oficialii companiilor de televiziune sunt preocupati de faptul ca daca nu se adapteaza schimbarilor din piata, vor pierde clienti.

Conform unui analist din compania Nedham, care citeaza date PWC, se estimeaza ca, in 2012, clientii au platit 75 de miliarde de dolari furnizorilor de servicii de televiziune, din care 45 de miliarde de dolari au fost incasati de furnizorii de continut, iar 30 de miliarde de dolari de catre companiile de cablu si satelit.

"Nu exista nici o indoiala ca din ce in ce mai multi vor continua sa 'consume' ceea ce doresc pe o varietate de dispozitive, nu doar la televizor. Daca nu evoluam si furnizam propriul continut in modul in care oamenii doresc, atunci oamenii il vor gasi in alta parte", a declarat Matt Murphy, vicepresedinte ESPN.

Atat aplicatiile operatorilor, cat si ale dezvoltatorilor, au un singur scop, acela de a demonstra valoarea unui abonament la cablu sau satelit.

Totusi, ambele parti incearca sa atraga clientii pe diferite aplicatii care, pana la urma, prezinta acelasi continut. Cei interesati de sport, de exemplu, pot alege intre aplicatiile WatchESPN sau Xfinity TV GO a Comcast, insa vor urmari acelasi program.

Sunt si alte temeri ale operatorilor de cablu si satelit. Una este aceea ca furnizorii de programe vor atrage multi clienti prin propriile aplicatii, si va veni un moment in care acestia vor renunta la cablu. In piata de "televiziune cu plata", una dintre cele mai urmarite "probleme" este cand serviciul HBO Go va aunge direct la client.

Cei interesati sa urmareasca o anumita emisiune vor apela la serviciile pe care le cunosc, cum ar fi WatchESPN, WATCH ABC sau HBO Go, a spus David Wolf, director in cadrul Accenture, firma care a realizat un sondaj la nivel mondial.

Numarul celor care utilizeaza aplicatii prin care pot fi urmarite programele TV pe terminale mobile este mult mai mic comparativ cu cel al utilizatorilor de servicii "traditionale" de televiziune, insa numarul acestora creste repede.

De exemplu, aplicatia "Watch ESPN" este disponibila in 55 de milioane de familii din SUA, fiind descarcata de 24 de milioane de ori, iar timpul in care au fost urmarite emisiunile TV prin aceste aplicatii a crescut de 6,5 ori fata de acum doi an.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2002 ori