Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Internetul romanesc a dat in clocot

Internetul romanesc a dat in clocot
Val Voicu, directorul AdEvolution, este acuzat de mai multi competitori ca ar fi umflat audienta site-ului Feminis.ro cu ajutorul unui portal zodiacal.


Piata de publicitate online este in
fierbere. Saptamana trecuta, Marius Pahomi, directorul Interaction Business
Development din cadrul agentiei Mediaedge:CIA, l-a acuzat, pe blogul sau, pe
Val Voicu, director AdEvolution, ca ar umfla traficul portalului pentru femei
Feminis.ro cu ajutorul site-ului eAstrolog.ro.



 



Fiecare site inscris in Trafic.ro sau in
Studiul de Audienta si Trafic Internet al BRAT (SATI) trebuie sa aiba in pagina
un script care contorizeaza audienta site-ului respectiv. In cazul de fata,
scripturile de audienta de pe site-ul Feminis apar si pe site-ul eAstrolog.



 



Prin aceasta miscare, audienta eAstrolog,
un site vechi de opt ani, a fost transferata portalului Feminis, sustine Marius
Pahomi. Astfel, Feminis, portal lansat in urma cu o luna, a fost propulsat in
top 10 cele mai vizitate site-uri pentru femei. „Clientii publicitari
neexperimentati si indusi in eroare vor cumpara fara sa stie, in proportie de
95%, bannere pe eAstrolog.ro", a precizat Marius Pahomi pe blogul sau.



 



Drept raspuns la acuzatiile lui Pahomi,
firma lui Val Voicu, AdEvolution, a emis un comunicat in care anunta integrarea
celor doua site-uri care creeaza „cea mai mare comunitate feminina din
internetul romanesc".



 



Acest parteneriat, spune comunicatul, este
conceput dupa modele celebre precum alianta internationala iVillage.com si
serviciul Astrology.com. Contactat de „Adevarul", Val Voicu a declarat ca
„acesta este un model de business practicat in afara. Eu respect regulamentul
BRAT. Problema pusa de mai multe persoane din industrie este la nivel de etica".



 



Portalul Feminis a fost lansat in luna
februarie a acestui an de compania Feminis Publishing. Pe 5 martie, firma a
solicitat Trafic.ro integrarea eAstrolog in Feminis.ro, urmand ca audientele
lor sa fie inregistrate impreuna. Trafic s-a conformat cererii cu conditia ca in
urmatoarele 45 de zile sa faca „integrarea" celor doua site-uri.



 



Audientele eAstrolog, sterse de pe
Trafic.ro



 



„Adevarul" a solicitat Trafic.ro
audientele inregistrate de eAstrolog inainte de incheierea parteneriatului, dar
reprezentantii acestuia au declarat ca „datele nu mai sunt disponibile deoarece
eAstrolog.ro a cerut stergerea acestora din Trafic.ro in momentul in care a
avut loc integrarea cu Feminis.ro".



 



Daniel Secareanu, director de comunicare
Netbridge, compania care administreaza Trafic.ro, a explicat ca, in cazul
site-urilor ce doresc sa iasa din Trafic.ro si sa scoata site-ul din
monitorizare, acestea pot cere stergerea contului de utilizator si a datelor
aferente daca nu mai doresc reactivarea acestui serviciu. Acest lucru s-a intamplat
si in cazul eAstrolog.ro. Pentru industria de online, miscarea este cel putin
suspecta.



 



Cele doua site-uri, eAstrolog si
Feminis.ro, sunt detinute de publisheri diferiti: Elite Pro, respectiv Feminis
Publishing. Interesant de remarcat este faptul ca cele doua firme au un actionar
comun, Val Dragu, care detine 90% din prima firma, respectiv 52% din Feminis
Publishing. Restul actiunilor din Feminis sunt detinute de Bazar Publishing,
companie care administreaza site-urile DailyBusiness si Frontnews. La randul sau,
Bazar Publishing ii are actionari pe Dellford Agency, companie din Marea
Britanie (50%), si Val Voicu (50%).



 



Pareri pro si contra



 



Scandalul a angrenat mai multe voci „cu
greutate" din publicitatea online. Dragos Roua, manager al companiei
Mirabilis Media, a postat pe blogul sau o vasta analiza a intregii situatii. In
opinia sa, „e normal sa alipesti, la un moment dat, mai multe produse media intr-unul
singur. Cu conditia sa faci acest lucru intr-un mod transparent si care sa nu creeze
confuzie". Roua mai vorbeste si despre efectele pe care le poate produce
un asemenea caz: crearea de confuzie in piata (ce profile demografice „se vand",
de fapt?), crearea unui precedent, presiuni din partea altor medii care vor
profita de scandal pentru a atrage din bugetele alocate online-ului.



 



Doru Panaitescu, consultant independent, a
declarat ca este foarte posibil ca acest scandal sa nu ajunga la
„urechile" publicitarilor. O alta problema remarcata de Panaitescu este
aceea ca pe internet este mai greu de descoperit cazurile de furt de audienta.
De aceea este nevoie de o reglementare mai severa a publicitatii pe internet.



 



La randul sau, Orlando Nicoara, director
MediaPro Interactiv, a postat, pe blogul sau, cateva comentarii care il apara
pe Val Voicu: „eAstrolog.ro este domeniu secundar pentru Feminis.ro si are un
trafic de cateva ori mai mare decat acesta; totul e transparent, site-ul
eAstrolog e bagat sub Feminis.ro in SATI, deci cifrele/datele de la eAstrolog
vor aparea in dreptul Feminis.ro in mod oficial; ambele site-uri targeteaza in
proportie mare publicul feminin".



 



Mai multe surse din piata au declarat ca o
„scapare din regulamentul" BRAT i-a permis lui Val Voicu sa faca o
asemenea miscare. Cazul va fi discutat in sedinta Departamentului Internet care
are loc astazi, la sediul BRAT. In cadrul intalnirii se vor discuta imbunatatirile
regulamentului SATI.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1779 ori