Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Femeile i-au depasit pe barbati la consumul de internet

Femeile i-au depasit pe barbati la consumul de internet


Femeile folosesc internetul intr-o mai mare masura decat barbatii, peste 54% dintre afisarile paginilor online fiind "consumate" de catre femei, potrivit unui comunicat al Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT).

Potrivit sursei citate, "dat fiind specificul sau mai tehnic, exista tendinta de a percepe internetul ca un mediu folosit preponderent de barbati".

Rezultatele SATI si SNA FOCUS, studiile tactice de audienta realizate de BRAT, dau o imagine actuala a fenomenului si explica tendintele consumului de internet pentru cele doua sexe. Astfel, femeile folosesc internetul intr-o masura mai mare decat barbatii, peste 54% dintre afisarile paginilor online sunt consumate de femei, care reprezinta 50,8% din numarul de utilizatori de internet, in timp ce barbatii doar 49,2% din utilizatori.

Ce tipuri de continut online prefera fiecare sex

In vreme ce barbatii pastreaza ca arii de interes pe internet mai degraba domeniile legate de tehnica (aplicatiile pentru mobil, cumparaturile online de electronice/IT si informatiile auto), femeile sunt interesate preponderent de informatiile despre sanatate, stil de viata, vacante.

Ele consuma semnificativ mai mult continut despre viata celebritatilor, dar isi petrec si foarte mult timp pentru a conversa online, fie prin intermediul aplicatiilor de tip messenger, fie cu ajutorul platformelor de social media (Facebook in special). Mai mult decat atat, femeile sunt majoritare si in ceea ce inseamna folosirea serviciilor de email (51%). Din totalul celor care realizeaza operatiuni bancare zilnic, femeile reprezinta peste 57%.

In ceea ce priveste achizitiile de bunuri si servicii, atat pentru barbati, cat si pentru femei, deciziile de achizitionare sunt luate online intr-o proportie covarsitoare - peste 70%. Diferenta este data insa de tipul de produse si servicii pe care fiecare categorie intentioneaza sa o achizitioneze: barbatii sunt orientati mai degraba catre electronice/IT, iar femeile catre cosmetice si vacante.

Conform comunicatului, desi numarul de femei care achizitioneaza echipamente mobile ramane in continuare mai mic decat cel al barbatilor, procentul lor este in continua crestere. Astfel, dintre cei care detin un smartphone, 42% sunt femei, iar femeile reprezinta 47% din cei care intentioneaza sa cumpere o tableta PC.

Analiza a fost realizata pe baza livrarii SNA FOCUS corespunzatoare perioadei de masurare august 2011 - februarie 2013 si din rezultatele de trafic si audienta ale SATI, din cea mai recenta livrare (decembrie 2012 - februarie 2013).

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1479 ori