Barbatii, tinerii, persoanele din mediul rural si cele cu studii superioare sunt categoriile care utilizeaza cel mai mult Internetul, in contextul in care procentul utilizatorilor din Romania a crescut cu 8,4% in 2012 fata de 2010.
Astfel, 48.7% dintre romani au fost utilizatori de Internet in 2012, ritmul de crestere fiind mai rapid, in special, la categoriile care utilizeaza mai putin internetul, se arata intr-un studiu al GfK Romania.
Daca aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei au utilizat internetul in 2012, numarul barbatilor utilizatori a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, pe cand cel al femeilor a inregistrat o crestere de 9,3%.
Si mediul rural inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala.
In ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat Internetul in 2012, in crestere cu 6.7% fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.
Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani.
Este interesant de semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea Internetului a crescut in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani.
Referitor la educatie, studiul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.
"Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital", apreciaza Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.