Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Care sunt cele mai influente companii din Romania in online

Care sunt cele mai influente companii din Romania in online


Anul trecut, cele mai influente companii din Romania in mediul online au avut parte de o expunere, la nivel general, de peste 65.000 de aparitii doar in reteaua Facebook. Mai mult, aceste companii au avut parte de o expunere in mass-media de peste 95.000 de aparitii.

La solicitarea Business24, comapania Treeworks, care monitorizeaza mediul online din Romania prin platforma Zelist, a realizat o statistica despre modul in care sunt vazute cele mai puternice companii din Romania in mediul online.

Companiile au fost selectate din Top Social Brands 2012, realizat de catre Revista Biz, top care analizeza cele mai puternice companii din Romania in social media.

Cele 10 companii analizate sunt Vodafone, Petrom, Pepsi, Orange, Danone, BCR, Ford, Avon, Microsoft si Romtelecom.

Informatiile oferite de Zelist au fost extrase in urma monitorizarii facute in ultimele 365 de zile in randul a:

1) Peste 1250 de surse de presa online si comentariile a peste 25 dintre cele mai importante surse de presa online
2) Peste 65.000 de bloguri
3) Peste 50.000 de conturi de Twitter
4) Peste 20.000 de pagini si grupuri publice de Facebook
5) Peste 50 dintre cele mai importante forumuri din Romania
6) Peste 1100 de grupuri romanesti de LinkedIn
7) Peste 50 dintre cele mai importante agregatoare de continut din Romania
8) Peste 118.000 de canale romanesti de Youtube

Top companii in functie de numarul de aparitii in media



1. Petrom

Petrom a avut o expunere de 15.761 de articole in presa online si de peste 2.100 de articole pe bloguri. Comentariile din presa au fost in numar mai mare decat cele generate prin bloguri, 3.643 vs. 1.134. Compania a avut o expunere mult mai buna pe Facebook, cu peste 8.300 de mentiuni, fata de Twitter care a generat putin peste 3.600 de mesaje.

2. Ford

Si producatorul american de automobile, Ford, a avut parte de o expunere mare in ultimele 365 de zile, cu 15.453 de aparitii in presa online, aproape 4.000 de aparitii pe bloguri, peste 8.700 de aparitii pe Twitter si peste 7.000 de aparitii pe Facebook.

3. Microsoft

Microsoft a avut parte de o expunere ridicata in ultimele 365 de zile, cu preponderenta in presa online (peste 15.200 de aparitii), pe bloguri (peste 9.500 de mentiuni), pe Twitter (aproape 20.000 de mentiuni), dar si pe Facebook (cu peste 8.000 de mentiuni).

4. BCR

BCR are o rata de acoperire mare in presa online, cu 15.196 de mentiuni. Pe bloguri numarul aparitiilor este mult mai redus (1.700). Pe Facebook, cea mai mare banca din Romania a fost mentionata de peste 4.100 de ori, iar pe Twitter de peste 2.600 de ori.

5. Orange

Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata locala, a avut un numar similar de aparitii in presa online ca Vodafone Romania, de aproximativ 11.400 de aparitii. Orange a fost mentionat de peste 7.500 de ori pe bloguri, de peste 16.000 de ori pe Twitter si de aproape 14.000 de ori pe Facebook.

6. Vodafone

Vodafone Romania, al doilea mare operator de telefonie mobila de pe piata locala, a avut parte in ultimul an de peste 11.100 de mentiuni in presa online, dar si de peste 4.700 de articole pe bloguri.

In ceea ce priveste social media, operatorul a fost mentionat de peste 9.800 de ori pe Twitter si de peste 8.900 de ori pe Facebook.

Daca numarul de articole care mentioneaza Vodafone a fost mai mare decat numarul de articole generate pe bloguri, in ceea ce priveste comentariile lucrurile stau invers. Vodafone a generat 362 de comentarii in presa online si peste 1.800 de comentarii in blogosfera.


7. Romtelecom

Romtelecom a avut o acoperire media de 6.106 articole in ultimele 365 de zile, potrivit staticilor Zelist. Operatorul a avut o rata mare de comentarii (peste 1.000) la peste 1.500 de articole pe bloguri.


8. Pepsi

Pepsi a avut o expunere in presa mult mai mica decat Vodafone si Petrom, de 2.100 de articole si de 1.300 de articole pe bloguri. In schimb, pe Facebook, prezenta companiei a fost mult mai mare, depasind 8.300 de aparitii.

9. Danone

Danone are o rata mult mai scazuta de aparitii, la nivelul tuturor canalelor de comunicare: putin peste 1.300 de aparitii in presa online si peste 640 de mentiuni pe bloguri.


10. Avon

Avon are cifre relativ scazute, la toate capitolele, in comparatie cu firmele mentionate mai sus. Compania are putin peste 1.200 de mentiuni in presa online, dar peste 2.100 de mentiuni pe bloguri.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4313 ori