Romanii iubesc smartphone-urile si Internetul mobil. Cum vor profita oamenii din marketing?

Joi, 05 Mai 2011, ora 13:42
1715 citiri
Romanii iubesc smartphone-urile si Internetul mobil. Cum vor profita oamenii din marketing?

Oamenii de marketing sunt pusi in fata unei oportunitati imense generate de numarul crescut de telefoane smartphone, al mobi-site-urilor si al aplicatiilor mobile in Romania, a afirmat Steve Dallas, Managing Director Initiative, cu ocazia lansarii studiului Unlocking the Power of Mobile.

Potrivit datelor prezentate in studiu, 21% dintre respondenti ar alege mobile internetul in locul unei conexiuni fixe.

In topul activitatilor pe internet preferate de romani se numara accesul la e-mail, cautarea de informatii online sau vizualizarea hartilor, citirea celor mai noi stiri, dar si activitatile de petrecere a timpului liber- retele de socializare, jocuri, se mai arata in studiu.

Cum arata romanul care intra pe Internet de pe mobil

Utilizatorii din mediul mobil sunt mereu prezenti si activi. 58% dintre utilizatorii de Internet mobil in Romania isi folosesc telefoanele mobile pentru a se conecta la internet in fiecare zi si petrec online un timp mediu de 18 minute.

Acest procent nu este cu mult mai mic fata de cel intregistrat in celelalte tari care au participat la studiu (65%) si se estimeaza ca utilizarea zilnica a internetului va inregistra o crestere semnificativa pe masura ce tehnologiile de Internet mobil vor fi folosite de tot mai multi romani.

31% din totalul activitatilor realizate de romani pe telefoanele mobile sunt dedicate serviciilor de date (internet pe mobil sau e-mailing-ului), 19% sunt activitati de SMS, iar 43% sunt apeluri telefonice.

Comparativ cu Romania, utilizatorii internationali petrec semnificativ mai mult timp cu serviciile de date (49%) si mai putin timp cu SMS-urile (5%). Jocurile, aplicatiile muzicale, GPS-ul si aplicatiile de navigatie pentru mobil au de departe cel mai ridicat grad de penetrare (70% dintre respondenti detin cel putin o astfel de aplicatie).

"Cele mai des utilizate aplicatii sunt cele de social networking precum si cele care ofera informatii despre vreme sau stiri importante (peste 50% grad de utilizare)", este de parere Maruan Trascu, Senior Research Manager Initiative.

Realizat in luna aprilie 2011, "Unlocking the Power of Mobile" surprinde opiniile a nu mai putin de 800 de utilizatori urbani de Internet mobil, cu varste cuprinse intre 16 si 45 de ani.

#marketing, #internet, #mobile marketing, #smartphone, #unlocking the power of mobile , #Internet mobil