Singles Day bate Black Friday: Vanzarile online ating pragul isteriei pe Alibaba

Joi, 06 Noiembrie 2014, ora 13:45
2419 citiri
Singles Day bate Black Friday: Vanzarile online ating pragul isteriei pe Alibaba
Foto: Alizila

Singles Day sau Ziua Celibatarilor marcheaza isteria vanzarilor online pe site-ul Alibaba. Sarbatoarea chineza depaseste nivelul comercial al Black Friday

Chinezii sarbatoresc in fiecare an, pe 11.11, ziua celor singuri. De cinci ani, retailerul online Alibaba a transformat sarbatoarea destinata celibatarilor intr-un fenomen comercial care a ajuns sa depaseasca nivelul altor perioade marcate de isteria cumparaturilor.

Alibaba si-a tras deja portia leului in afaceri din acest an. Listarea publica pe bursa newyorkeza a atins recordul de 25 de miliarde de dolari. Evolutia ulterioara a compania a fost marcata de o crestere cu 54% a vanzarilor, dar cireasa de pe tort va fi savurata abia pe 11 noiembrie, considera reporterii revistei BusinessWeek.

Dublu fata de Black Friday

Cat de bine a prins moda cumparaturilor in China de "Ziua Celibatarilor"? Indeajuns pentru a depasi de doua ori volumul de vanzari inregistrat in Statele Unite de doua mari festinuri comerciale: Black Friday si Cyber Monday. Anul trecut, vanzarile pe site-urile Alibaba au inregistrat un salt de 83% ducand nivelul incasarilor din 11.11.2013 la 5,7 miliarde de dolari. Chiar si cu alti comercianti online din China care au prins din zbor ideea, firma lui Jack Ma domina comertul online din 11 noiembrie.

Efectul vanzarilor de anul acesta este unul care promita sa stabileasca noi recorduri pe masura ce numarul beneficiarilor de conexiune la reteaua de internet din China a crescut cu 20 de procente in ultimul an, jungand la 360 de milioane de internauti chinezi. Boston Consulting Group, prin filiala din Beijing, estimeaza ca Alibaba, prin site-urile TMall si Taobao, va acoperi intre 70-80% din comenzile facute de "Ziua Celibatarilor". Posta chineza sustine ca asteapta sa efectueze zilnic 90 de milioane de livrari de pachete in perioada imediat urmatoare acestui festin commercial. Nivelul livrarilor ar fi astfel cu 40% mai mare decat cel inregistrat in aceleasi zile din 2013.

Trecere la nivel global

Moda vanzarilor de "Ziua Celibatarilor" nu mai ramane doar un obicei asiatic. Anul acesta, alte 30 mari companii de pe tot globul invadeaza piata cu oferte si produse noi pe 11 noiembrie. Producatorul de automobile electrice Tesla isi va lansa modelul S al gamei de limuzine electrice pe 11 noiembrie. Zara va introduce pentru prima data oferte de "Ziua Celibatarilor".

Retailerii din China se arata insa un pic dezamagiti, daca nu chiar nervosi de modul in care se vor derula vanzarile in acest an. Doar 25% dintre chinezi folosesc internetul pentru cumparaturi, dar numarul acestora este in crestere datorita publicitatii agresive facute de Alibaba si ceilalti retaileri online acestui eveniment. Insa, in timp ce numarul cumparatorilor va creste, valoarea incasarilor ar putea sa scada cu 15%, nivelul reducerilor acordate frecvent in cursul unui an afectand bugetul de cheltuieli rezervat de chinezi pentru aceasta sarbatoare comerciala.

Chiar si asa, Alibaba pare sa fi gasit solutia de a-si creste veniturile in aceasta zi. Conform unui comunicat emis de companie, anul acesta, un milion de obiecte vor fi puse in vanzare pentru cumparatorii din afara Chinei, "Ziua Celibatarilor" devenind de acum o sarbatoare globala a comertului.

#Singles Day Alibaba, #Singles Day versus Black Friday, #vanzari Singles Day , #Cumparaturi online