Cheltuielile online in Uniunea Europeana isi continua trendul ascendent, ajungand la cifra de circa 232 de miliarde de euro, la sfarsitul anului 2011.
Cresterea de aproximativ 16% a comertului electronic in interiorul Uniunii Europene vine in detrimentul vanzarilor retailerilor traditionali, a caror crestere este estimata doar la 1,8%, potrivit analizelor Kelkoo, scrie Engadget.com.
Datele compilate de agentia de cercetare sugereaza ca exista suficient loc pentru expansiunea in online, comertul electronic reprezentand pentru moment doar 7,8% din totalul vanzarilor cu amanuntul din UE in 2011.
Marea Britanie, Germania si Franta sunt responsabile in proportie de 71% pentru cresterea comertului electronic in zona Uniunii Europene.
In plus, Comisia Europeana isi doreste cresterea comertului electronic, in acest sens adoptand o strategie pentru a dubla ponderea comertului electronic in cadrul vanzarilor cu amanuntul pana in 2015.
Din aceste motive, Comisia a adoptat o strategie care contine 16 actiuni concrete care vizeaza dublarea, pana in 2015, atat a ponderii comertului electronic in cadrul vanzarilor cu amanuntul (aceasta fiind in prezent de 3,4%), cat si a ponderii economiei bazate pe internet in cadrul PIB-ului european (aceasta situandu-se in prezent sub 3%).