Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vrei sa investesti in comertul online? Afla ce trebuie sa faci ca sa merite banii - Interviu cu Sorin Draghici, DWF

Vrei sa investesti in comertul online? Afla ce trebuie sa faci ca sa merite banii - Interviu cu Sorin Draghici, DWF


Evolutia tot mai incurajatoare a comertului online din Romania atrage o multime de investitori in aceasta piata. Daca vrei sa investesti si tu, ai grija ca tehnicile prin care incerci sa-ti faci vizibila prezenta sa fie adaptate cerintelor momentului si pune-ti la punct o strategie pe termen mediu si lung.

Internetul poate fi un teritoriu plin cu zone de "nisip miscator" pentru antreprenori, iar ajutorul specialistilor in promovarea produselor si serviciilor sau in gestionarea continutului dintr-un site devine esential, explica Sorin Draghici, Managing Partner & New Business Development la Digital Workforce, intr-un interviu acordat Business24.

Piata e-commerce din Romania este in continua crestere, dar, cu toate acestea, multi antreprenori neglijeaza importanta continutului introdus pe blog. Cat de important este acest aspect in pozitionarea unui magazin in acest mediu concurential?

Intr-adevar, un studiu DWF realizat pe un esantion de 3.000 magazine online arata ca doar 1 din 12 magazine online a implementat un blog in cadrul platformei de e-commerce.

Prin intermediul blogului, magazinele online pot oferi informatii suplimentare despre produsele pe care le comercializeaza, dar se pot pozitiona si ca experti prin continutul creat pe nisa pe care ei activeaza.

Cu ajutorul blogului, magazinele pot targeta intentiile de informare ale potentialilor clienti, astfel ajutand la cresterea increderii pe care acestia o au in brandul lor.

Continutul de pe blog este de mare ajutor mai ales in randul magazinelor online cu produse al caror ciclu de achizitie este unul indelungat.

Digital Workforce a anuntat ca urmeaza sa investeasca masiv in departamentul de Content Marketing, incepand cu acest an. Cum evolueaza acest proces in momentul de fata si spre ce se indreapta atentia specialistilor DWF?

Observand aceasta oportunitate si analizand trendul pe pietele mai evoluate din vest, am decis sa dezvoltam departamentul de Content Marketing pentru a ajuta clientii DWF sa vanda mai mult.

Inainte de a trece la actiune, am discutat cu agentii specializate din Marea Britanie si Polonia si am inteles cum abordeaza ei Content Marketing-ul.

Am inteles care este ierarhia intr-un astfel de departament, ce aptitudini trebuie sa aiba persoanele pe care urmeaza sa le recrutam, ce indicatori sintetici sa prezentam clientilor pentru a intelege importanta si a-i determina sa investeasca in aceasta directie.

Tehnologia pe care am adoptat-o ne ajuta sa observam trenduri, sa gasim idei de continut cu potential mare de viralitate, sa oferim benchmark-uri pe industrii si sa gasim oportunitati care nu sunt inca exploatate. Astfel putem avea o predictibilitate coerenta, corecta si educata.

Apoi a urmat procesul de recrutare, aducand in echipa DWF oamenii cu experienta de la trusturi de presa, cu abilitati in zona de copywriting si pe care i-am instruit sa foloseasca tehnologia si sa realizeze continut orientat spre conversie.

Cat de utile se dovedesc tehnicile SEO in targetarea publicului tinta? Continutul nu devine atat de diluat incat sa duca la o targetare de masa?

Doar a crea continutul nu este suficient. Dupa ce acest continut este creat, departamentul de specialisti DWF aplica tehnicile din SEO pentru a-l pozitiona in prima pagina Google cu scopul de a atrage trafic relevant pe site, urmarind sa-l converteasca in clienti sau abonati la newsletter.

Pentru a construi continut optimizat Google, copywriterii DWF tin cont atat de sugestiile colegilor din departamentul tehnic, dar si de regulile impuse de client in comunicarea brandului pentru care lucreaza.

Dupa ce acest continut este publicat pe web, este promovat in retelele de socializare, dar si pe alte site-uri pentru a obtine atat semnale sociale, cat si link-uri spre acest continut.

Cu cat un continut devine mai viral si apreciat de utilizatori si se fac mai multe referiri pe bloguri sau in social media catre el, cu atat acesta este pozitionat in Google mai sus pentru cuvintele cheie ce au fost targetate initial.

Continutul este scris pentru a ajuta utilizatorul si in primul rand are scopul de a-i informa corect pe cititori si sa le usureze decizia de achizitie.

Comparativ cu reclama platita, SEO se dovedeste o alegere mult mai eficienta in promovarea unui site de e-commerce. In ce masura se dovedeste si mai performant in privinta rezultatelor financiare obtinute in cursul unui an calendaristic?

Daca analizam pe termen mediu-lung, SEO este o metoda mult mai eficienta decat reclama platita. Avantajul reclamei platite (Adwords) este ca imediat dupa ce se lanseaza campania incep sa se si vada rezultatele, vizitatorii ajungand pe site si chiar comandand produsele din prima zi.

In SEO, clientii au nevoie de rabdare. Noi le spunem ca in SEO sunt 2 tipuri de rezultate: unele care se vad si altele care se simt.

De exemplu, cu ajutorul infrastructurii software in care am investit, deja din prima luna clientii nostri pot observa primele rezultate, cum anumite cuvinte evolueaza in Google - de nicaieri ajung pe pozitia 32 (pagina 4).

Acest lucru arata evolutia campaniei, dar clientul inca nu primeste trafic pe site, deoarece utilizatorii se duc in foarte putine cazuri si pe pagina 2 de rezultate Google. Pana cand clientul ajunge cu cuvintele cheie targetate in prima pagina Google poate dura pana la 3-4 luni.

Un an de zile este o perioada optima in care clientul poate evalua performantele unei campanii SEO in comparatie cu o campanie Adwords.

Un exemplu concret va pot oferi pentru un client din domeniul medical, o clinica de estetica:
In primul an de prezenta online, a ales sa investeasca atat in SEO, cat si in reclama platita (Adwords), bugetul de marketing fiind impartit in mod egal.

Desi sumele investite sunt egale si cantitatea de trafic atrasa din reclama platita este mai mare, perspectiva oferita clientului este urmatoarea:

- daca clientul decide sa nu mai investeasca anul urmator in marketing, va atrage din SEO aprox. 60.000 de vizite, deoarece site-ul a fost optimizat si a ajuns la un trafic de aproximativ 5.000 de vizite pe luna. In timp ce din Adwords, daca nu mai investeste, nu va mai atrage nici un vizitator.

- in anul 2, clientul ar trebui sa achite catre Google aprox. 20.000 Euro pentru a atrage 60.000 de vizite.

In concluzie - desi in primul an investitia in Adwords a fost mai rentabila, pe termen lung SEO se dovedeste a fi mult mai eficient. In cazul prezentat, observam luna a 8-a (august) ca fiind acel break-even-point al investitiei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 9739 ori