Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Supermarketul se muta online si schimba preferintele cumparatorilor. Coca Cola si Nestle sunt ingrijorate

Supermarketul se muta online si schimba preferintele cumparatorilor. Coca Cola si Nestle sunt ingrijorate


Comertul online schimba preferintele cumparatorilor, spre ingrijorarea marilor producatori de dulciuri si bauturi racoritoare. Tot mai multi consumatori aleg "sa faca piata" pe Internet, dar se dovedeste ca sunt mult mai cumpatati decat in supermarket.

Una dintre pietele reprezentative pentru evolutia comertului online este Marea Britanie. Circa 13% din britanici "isi fac piata" pe Intrnet, dar sunt responsabili de doar 5% din vanzarile totale. Concluzia: consumatorii cheltuiesc mai mult atunci cand merg la magazin. Explicatia este simpla, cumparatorii online accesand doar acele pagini care le ofera ce au nevoie. Ei nu citesc reviste cat timp stau la coada, nu "agata" un pachet de guma in drumul spre casa de marcat si nu cumpara ciocolata pentru a-si satisface o pofta de moment, scrie Reuters.

Chiar daca retailerii incearca sa reproduca si in online artificiile pe care le fac in magazine pentru atragerea clientilor, precum ofertele, bannerele, asezarea in raft, nu reusesc sa creasca vanzarile produselor "inutile", care nu se regasesc niciodata pe listele de cumparaturi.

In Marea Britanie, cei mai amenintati sunt cei trei mari producatori de dulciuri, Mondelez IOnternational, Mars Inc si Nestle, producatorii de bauturi racoritoare precum Coca Cola si Pepsi Co si publisheri precum Time Warner si Hearst Corp.

In plus, ultimele sondaje europene arata ca oricum, 73% dintre consumatori dedicata mai mult timp listelor de cumparaturi pentru a evita cumparaturile inutile, in contextul crizei economice.

"Cumparatorii isi reduc impulsul de a cumpara lucruri inutile", concluzioneaza si Cristina Lazzaroni, repezentant al IRI Italia, tara in care comertul online este mai putin dezvoltat decat in Marea Britanie. Chiar si atunci cand cumpara, totusi, ciocolata de la magazin, italienii au inceput sa aleaga pachete la oferta, ce contin cantitati mai mari, la preturi mai avantajoase, piata locala de profil scazand cu 2,4%, anul trecut.

In schimb, piata mondiala de dulciuri se ridica la 196,5 miliarde de dolari, in crestere cu 5,6%, potrivit Euromonitor International. Aproape in intregime, cumparaturile se fac din magazine, vanzarile in online ridicandu-se la doar 0,9% din total, fata de 0,6% in 2008. Cam acelasi procent de dulciuri este achizitionat si de la automate.

Drumul saptamanal la piata se muta pe Internet

Comertul online cu alimente se dezvolta cu pasi mici, din cauza dificultatilor logistice pe care le implica, insa viitorul este bine conturat. Amazon isi extinde businessul pe acest segment, atat in SUA, cat si in restul lumii, iar marile magazine de retail se extind pe Internet.

In Statele Unite, un sfert din totalul produselor de larg consum, in valoare de 222 de miliarde de dolari, este achizitionat de pe Internet, potrivit Bernstein Research. Deloc surprinzator, produsele neperisabile se bucura de cea mai mare popularitate pe Internet, in timp ce dulciurile si biscuitii reprezinta doar 1% din totalul vanzarilor.

Iar situatia se repeta si in Marea Britanie. Din cei sapte milioane de britanici care cumpara din mediul online, doar 12% intra si pe o pagina pe care se comercializeaza dulciuri si doar jumatate din acestia achizitioneaza ceva, potrivit Kantar Media.

Vanzarile online in domeniul alimentar se vor dubla pana in 2016, in tari precum Marea Britanie, Franta, Germania, Elvetia sau Olanda, potrivit unor estimari ale IGD.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2700 ori