Studiu: Internetul, hotarator pentru decizia de cumparare

Marti, 21 Februarie 2012, ora 15:18
1401 citiri
Studiu: Internetul, hotarator pentru decizia de cumparare

Decizia de cumparare s-a modificat pentru 84% dintre utilizatorii de internet din mediul urban, dupa ce au cautat informatii online, potrivit unui studiu GfK.

Mai mult decat atat, 57% au si cumparat alte marci decat cele la care se gandisera initial dupa ce au cautat informatii pe Internet. Tendinta este mai accentuata in cazul barbatilor (62%), a persoanelor intre 25 si 34 ani (63%), cu educatie superioara (65%) si a celor din Bucuresti (70%).

Internetul a fost prima sau a doua sursa de informare pentru produsele cumparate in fiecare dintre industriile analizate in studiul GfK: financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, turism si timp liber, Do It Yourself, piese si servicii auto.

Atat mixul de surse de informare online si offline cat si tipurile de informatii cautate de utilizatori de Internet difera insa de la o industrie la alta, in functie de caracteristicile fiecarui produs sau serviciu: adresabilitate, tangibil sau intangibil, cu un pret mai ridicat sau mai scazut, care necesita un grad mai mare sau mai mic de planificare etc.

Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 700 persoane, studiul fiind reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din Romania, 18-54 ani.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#internet decizie cumparate, #studiu GFK decizie cumparare, #decizie cumpare informatii internet, #studiu GFK internet , #Comert online