Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

INTERVIU

Seful platformei 2Parale: eMAG insista uneori sa castige batalii la care nu ne prezentam

Seful platformei 2Parale: eMAG insista uneori sa castige batalii la care nu ne prezentam


Dupa ce Marius Pahomi, seful Conversion Marketing, a explicat pentru Business24 care este strategia de marketing afiliat a companiei eMAG, azi, concurentul direct, platforma 2Parale, raspunde prin vocea managerului Dorin Boerescu:"eMAG are un business online absolut remarcabil.(...) Acelasi business cred insa ca il va incurca in construirea unei retele".

Piata de marketing afiliat din Romania va creste anul acesta cu aproximativ 70%, impinsa de catre cei doi mari jucatori din domeniu: eMAG si 2Parale.

eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, si 2Parale, platforma de marketing afiliat cu cele mai multe magazine inscrise in reteaua sa, isi disputa suprematia pe segmentul vanzarilor online generate prin intermediul afilierii.

Lupta dintre cele doua companii se da in contextul in care piata de publicitate online este estimata anul acesta la 40 de milioane de euro, din care eMAG.ro, cel mai mare retailer online din Romania, cu venituri in valoare de 180 de milioane de euro estimate pentru anul 2012, vrea o cota de cinci milioane de euro.

eMAG a inregistrat anul trecut rezultate remarcabile prin intermediul marketingului afiliat. Doar in ziua reducerilor de BlackFriday afiliatii magazinului au generat vanzari de 11,5 milioane de lei.

Recent, sistemul de marketing afiliat al eMAG, ProfitShare, a fost preluat de catre Conversion Marketing, care-l va pune la dispozitia si altor retaileri, iar aceasta mutare va ascuti competitia pe piata de marketing online, fiind benefica pentru comertul online din Romania.

Conversion Marketing este detinuta in proportie de 90% de catre eMAG

Intr-un interviu pentru Business24, seful 2Parale, Dorin Boerescu, CEO 2Parale, explica strategia pe care o va adopta compania sa in lupta cu eMAG si cum se va dezvolta comertul online din Romania, in contextul in care marketingul afiliat devine un model de business tot mai cautat de catre publicitari si retaileri.

Stiati ca eMAG se pregatea sa intre pe piata de marketing afiliat din Romania?

Da, stiam de ceva vreme planurile lor si salut aparitia unui player de talia eMAG. As fi preferat pe cineva cu mai multa experienta directa, insa nici ei nu sunt un jucator nou in sine, au program de afiliere din 2009, ne-am intalnit pe piata in multe situatii.

Sunt insa surprins ca printre motivele declarate pentru aceasta miscare se numara marja prea mica din ecommerce precum si volumul prea mare de trafic pe care il au si pe care vor sa il monetizeze si altfel decat prin vanzari directe.

"Nu este un business care sa genereze bani" este declaratia lor intr-un interviu, referindu-se la e-commerce. Mi se pare incredibil ca declaratia asta vine de la liderul detasat al pietei de comert online, vandut recent pe o suma cu multe zerouri.

Mi se pare greu de crezut ca din afiliere si din marketplace vor produce mai multi bani, mai ales ca sunt doua linii de business concurente, atat intre ele, cat si cu business-ul lor principal. Iar ideea de a folosi afiliatii din ProfitShare pentru a genera vanzari pentru magazine concurente mi se pare riscanta pentru eMAG.

In privinta buzz-ului pe care au incercat sa-l genereze in jurul "achizitiei" Conversion Marketing - pentru nimeni din piata nu este o surpriza ci doar legiferarea unei stari de fapt - inca de la lansare Marius Pahomi a anuntat ca are 2 investitori in spatele proiectului (Radu Apostolescu si Iulian Stanciu, cel mai probabil), iar singurii lor clienti (cel putin public) din perioada asta au fost eMAG si Flanco.

Ce schimbari credeti ca se vor produce pe piata de marketing afiliat odata cu intrarea eMAG?

Deja se vorbeste mai mult despre afiliere, ceea ce pe noi ne bucura si ne ajuta foarte mult.

Deocamdata noi suntem concentrati pe cererea foarte mare din piata pentru pachetul "99" pe care l-am anuntat pe 13 martie la ecomTIM, dar urmarim evident cu interes comunicarea eMAG. Sunt curios sa vad cu ce advertiseri vor lansa reteaua (in afara de Flanco - la care reamintesc ca exista actionari comuni cu eMAG) - mai exact ce magazine vor fi confortabile cu ideea de a distribui informatii despre vanzarile proprii si a ceda partial controlul unui canal important de vanzari catre un jucator atat de agresiv si dominant precum eMAG.

Pentru noi este excelent ca va exista inca un termen de comparatie pentru performantele noastre in piata si cred ca miscarea lor va trezi interesul mai multor jucatori medii si mari pentru afiliere. As spune ca piata va creste mai repede si in mod natural noi vom profita de asta - dar noi nu ne propunem sa ne deschidem magazine online si nici proiecte de afiliere.

Brandul eMAG este un brand puternic. Aveti vreo temere ca vor exista clienti 2Parale care vor intra in reteaua de marketing afiliat a eMAG?

Este evident posibil sa se intample acest lucru, insa avem suficienta experienta in piata cat sa fim increzatori in ceea ce oferim. Au fost in trecut parteneri care au plecat de la noi din retea pentru a-si face programe proprii de afiliere sau pentru a colabora cu alte retele. Fie s-au intors la noi dupa o perioada, fie nu au avut prea mult succes in afiliere.

Nu spun ca e imposibil, insa dincolo de eforturile echipei 2Parale si ceea ce am construit pana acum in 4 ani, pur si simplu nu cred ca piata din Romania poate suporta mai multe retele de dimensiuni importante - nu pentru urmatorii 2-3 ani.

Pe termen mai lung, sigur ca e loc de mai multi jucatori, insa nu cred ca un proprietar de magazin are sanse sa construiasca o retea de afiliere, mai ales cand are pozitia si abordarea eMag - cred ca asta indeparteaza orice posibil client de calibru mediu/mare - raspunsul corect nu poate fi decat o retea independenta.

Ce are eMAG si n-are 2Parale? Ce are 2Parale si n-are eMAG?

eMAG are un business online absolut remarcabil care l-a ajutat foarte mult in construirea programului de afiliere. Acelasi business cred insa ca il va incurca in construirea unei retele.

2Parale are experienta, independenta, transparenta si o abordare democratica.

Am organizat zeci de intalniri si workshopuri in toata tara, am participat ca speakeri la zeci de evenimente in tara si in strainatate, am organizat challenge-uri cu premii si rezultate spectaculoase.

Publicam de cativa ani numarul de afiliati, comisioanele & vanzarile generate.

Este in ADN-ul nostru sa fim transparenti si noi i-am fortat pe ceilalti jucatori sa devina la fel.

Asa suntem noi, nu este o strategie pentru a avea succes - si asa cred ca trebuie sa fii ca sa ai succes in afiliere in 2013.

La finalul anului 2009, dupa 15 ani de publicitate (si dupa ce am co-fondat una dintre cele mai mari agentii de digital din Romania - Hyperactive) am preluat 2Parale pentru ca am simtit ca mi se potriveste mult mai bine afilierea si ca aici pot aduce multa valoare adaugata. Sunt sigur ca am luat decizia corecta.

Nu cred ca poti face e-commerce, publicitate si afiliere in acelasi timp, sunt mindset-uri complet diferite.

Va mai mentineti estimarea potrivit careia pana la sfarsitul anului 2Parale va ajunge la 400 de magazine inscrise? Estimarea a fost facuta luand in calcul faptul ca eMAG va intra pe piata de marketing afiliat?

Da, categoric o mentinem, e posibil chiar sa o depasim - in primul rand datorita lansarii pachetului "99" si a altor planuri de dezvoltare pe care le avem deja. Repet, anuntul eMAG cred ca va creste cererea de afiliere si e cumva natural ca noi sa profitam de asta - capacitatea noastra de absorbtie este semnificativ mai mare decat a lor (si va ramane asa mult timp) plus libertatea de miscare si independenta ne confera avantaje importante.

Insa evident, unii clienti ii vor alege pe ei si asta nu face decat ca lucrurile sa devina si mai interesante.

Va exista pentru noi un termen de comparatie ceva mai realist decat pana acum (cand 2Parale era comparata cu jucatori practic inexistenti - fie ca vorbeam de retele locale f mici sau de playeri internationali cu prezente absolut nesemnificative) - ceea ce nu poate decat sa ne bucure.

Cine e, pana la urma, liderul pietei de marketing afiliat din Romania, 2Parale sau eMAG?

In acest moment sunt sigur ca ProfitShare este cel mai mare program de afiliere din Romania si nu am nici un dubiu ca 2Parale este cea mai mare retea.

Cat va fi in 2013 piata de marketing afiliat din Romania?

Daca vorbim de bugete cheltuite pe afiliere cred ca vom fi undeva in jur de 3,5 milioane de euro (bugete cheltuite de advertiseri romani pentru piata din Romania) - in crestere cu cca 60-70% fata de 2012. Estimez ca ne vom pastra cota de cca 40% din aceasta piata, ba poate chiar o vom creste usor.

Pe langa incasarile 2Parale in cifrele de mai sus sunt incluse programele de afiliere proprii ale playerilor mari (eMag, Fundeal, Zumzi, Groupon, F64 etc.) precum si celelalte retele si programe prezente pe piata.

Stiu de cele 5 milioane euro anuntate de Conversion ca target pentru cifra de afaceri in 2013. Sunt sigur ca includ bugetele de AdWords, Facebook si alte media eMag&Flanco posibil si alte tipuri de venituri. Cred ca este greu sa le luam in considerare, avem propriile estimari cu privire la bugetul cheltuit prin ProfitShare.

Ce aruncati in lupta cu eMAG? Comisioane mai mici? O noua oferta pentru retaileri?

Nu cred ca acum suntem mult mai competitori decat eram. Si nici nu cred ca e vorba de o lupta intre noi, chiar daca ei insista uneori sa castige batalii la care noi nu ne prezentam. Cred mai degraba ca ne lovim cu totii de problemele fundamentale pe care industria de e-commerce le are - lipsa obisnuintei romanilor de a cumpara online, infrastructura inca modesta (plati, curierat, penetrare internet, marketing specific etc.), comunicarea si dezvoltarea agresiva a retailului offline, puterea de cumparare scazuta etc.

Ne vom adapta bineinteles permanent oferta la cererea si competitia din piata insa in nici un caz nu avem, nu am avut si nu ne propunem sa avem ca argument pretul.

Si da, pregatim cateva lucruri interesante pentru parteneri pentru vara lui 2013, o sa va tinem la curent.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5837 ori