Radiografia comertului online din Romania: In 2012 n-a fost nicio explozie

Miercuri, 17 Octombrie 2012, ora 11:49
2882 citiri
Radiografia comertului online din Romania: In 2012 n-a fost nicio explozie

Comertul electronic n-a crescut in 2012 asa cum se asteptau marii jucatori, iar unul dintre motivele pentru care n-a facut-o sunt problemele pe care comerciantii le inregistreaza la nivel logistic, au spus specialistii invitati in cadrul ZF Digital 2012.

"Ma asteptam ca anul acesta sa fie anul exploziei comertului online romanesc", a spus Calin Fusu, directorul general al Neogen, care detine Bestjobs.ro si Zumzi.ro, unul dintre principalele site-uri de reduceri colective.

"Nu exista antreprenori romani care sa se apuce de proiecte dificile. Toti prefera lucruri usoare si funny. E-commerce este greu si multi antreprenori se sperie de probleme tehnice", a spus reprezentantul Neogen.

Tehnologiile exista, piata este in crestere, dar comertul online din Romania se confrunta cu grave probleme de logistica, spune Antonio Eram fondator si director executiv al Netopia &mobilPay, unul dintre principalii integratori de plati online din Romania.

"Piata este in crestere. Nu avem crestere de cinci cifre. Daca la sfarsitului anului trecut si inceputul anului 2012 disctuam despre zeci de site-uri care se deschideau in acest domeniu, acum lumea este ok, tehnologia este ok, dar inca sunt probleme de logistica", a spus Antonio Eram.

"Problema este lantul operational, logistic. Exista niste slabiciuni ale sistemului si nu exista o iesire rapida, in contextul in care fluxul de capital este relativ redus", a mai spus oficialul Netopia.

Cristi Herghelegiu, directorul executiv al PayU, principalul integrator de plati electronice din Romania, a spus ca vanzarile generate de magazinele online de pe piata locala nu "sunt atat de spectaculoase pe cat ne asteptam".

"Vorbim de doua cifre mari, nu mici. Vorbim de un trend constant pe toate canalale si am remarcat cel al cadourilor si utilitatilor", a spus Herghelegiu.

Oficialul PayU spune ca in peisajul e-commerce-ului din Romania sunt putine lucuri "out of the box", foarte putine idei in afara trendului. "Totusi comertul online creste", a spus el.

Faptul ca majoritatea utilizatorilor romani prefera sa cumpere prin intermediul platilor cash inseamna ca nu exista incredere in sistemele de plata online, a spus Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.

"Acest lucru se intampla in ciuda faptului ca exista studii care spun ca romanii sunt cel mai putin interesati din Uniunea Europeana de securitatea datelor lor", a spus Ghita.

Volumul platilor online cu cardul in Romania a crescut cu 38% in primele noua luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind volumul total inregistrat la nivelul anului 2011.

Conform datelor Romcard, romanii au platit online produse si servicii in valoare de 165,8 milioane euro, platforma PayU inregistrand tranzactii in valoare de 138,4 milioane de euro.

Aproximativ 86% dintre cumparaturi au fost efectuate din Romania, restul tranzactiilor provenind din alte 199 de tari, in special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franta, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.

Conform datelor din sistemul PayU, cele mai bune evolutii au fost inregistrate de magazinele online care vand cupoane de reduceri, confectii, cadouri si jucarii. Acestea si-au majorat vanzarile (numarul de tranzactii) cu 106%, 79%, 62% si respectiv 47%. De asemenea, organizatiile neguvernamentale au primit cu 87% mai multe donatii fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 56 euro in sistemul Romcard (67 euro in sistemul PayU).

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#comert online 2012, #probleme logistica comert online , #Comert online