Elefant.ro vinde si haine printre rafturile cu carti online si ataca piata mallurilor virtuale

Luni, 12 August 2013, ora 16:39
3777 citiri
Elefant.ro vinde si haine printre rafturile cu carti online si ataca piata mallurilor virtuale
Depozitul de carti elefant.ro Sursa foto: elefant.ro

Elefant.ro, cea mai mare librarie online din Romania, cu o cifra de afaceri de 3,6 milioane de euro anul trecut, isi extinde portofoliul de activitate cu noua divizie "fashion", atacand si piete care nu faceau parte din obiectul principal de activitate.

Prin noua sectiune de fashion, elefant.ro confirma strategia anuntata de conducere, la inceputul acestui an, cand oficialii companiei spuneau ca vor miza, pentru dezvoltare, pe extinderea "pe noi verticale de business".

"Incepand de astazi lanseaza o noua categorie de produse - fashion (vestimentatie, incaltaminte si accesorii pentru adulti). Astazi intram in beta testing cu aceasta noua categorie pentru o perioada de 2-4 saptamani. Lansarea oficiala urmeaza a avea loc la sfarsitul perioadei de testare sau mai bine zis de <>", spun reprezentantii elefant.ro intr-un comunicat de presa.

Pentru a creste mult ca business in online nu poti ramane pe un singur segment de produse, spun oficialii companiei.

"Decizia de a ne transforma in mall-ul online al familiei tale a aparut acum aproximativ un an dar am inceput sa lucram la aceasta transformare abia in prima parte a acestui an. Avem o strategie de extindere care include mai multe categorii de produse ce vor fi anuntate la momentul potrivit", a declarat, pentru Business24 Ana-Rita Da'Ros, director ecommerce in cadrul elefant.ro.

Pentru perioada de testare, pe site-ul elefant.ro exista aproximativ 3.000 de articole din categoria fashion. Prin aceasta miscare, elefant.ro concureaza cu magazine online precum Fashion Up, Fashion Days, Moja, Zaza Boutique sau Band of Creators.

Piata comertului online, potential urias

Prin aceasta miscare, elefant.ro ataca si piata mallurilor online, estimata la miliarde de euro. Potrivit datelor Romcard, valoarea platilor online a crescut cu aproape 40% anul trecut, ajungand la 220 milioane de euro. Estimarile pentru acest an arata ca piata se va apropia de 290 milioane de euro.

Potentialul comertului online pe piata romaneasca este imens, in conditiile in care reprezinta doar 3-4% din cel traditional, a confirmat si Mihai Patascu, directorul general al evomag.ro prezent la ICEE Fest, un eveniment de specialitate.

La randul sau, directorul general al elefant.ro, Cristian Herghelegiu, a declarat, in cadrul aceluiasi eveniment ca in Romania exista potential pe piata comertului online. "Din perspectiva noastra, pe acest segment de piata se poate face un business bun si este momentul sa facem un business bun", afirma Herghelegiu in luna iunie, la evenimentul ICEE Fest.

Vanzari in crestere pentru elefant.ro

Libraria online elefant.ro a generat un venit de 1,4 milioane euro in ultimul trimestru din 2012, in crestere fata de venitul incasat in 2011, care a fost de un milion de euro.

"Unul dintre factorii principali care au sustinut evolutia pozitiva il reprezinta orientarea noastra catre creativitate in marketingul online, caruia i-am alocat bugete semnificative. Un diferentiator determinant fata de competitie este si politica noastra de preturi, prin care cedam catre client reducerea de pret primita de la furnizor. Dorim sa scoatem cartea din zona de nisa unde se afla inca si sa o facem accesibila cat mai multor oameni", spunea, la inceputul anului, Ion Sturza, presedintele Consiliului de Administratie al companiei Universal Online Promotion SRL, cea care controleaza elefant.ro.

Crestere de 30% a pietei de profil in 2013

Pentru anul in curs, elefant.ro estima o crestere organica a pietei de e-commerce de aproximativ 30 de procente, in contextul unei medii europene de 20%. "Romania inca are mult potential pe comertul electronic, dinamismul acestui segment urmand a se reflecta in evolutiile din anii urmatori", potrivit lui Ion Sturza.

Elefant.ro este detinut de compania compania Universal Online Promotion, care este, la randul sau, controlata in proportie de 56% de Greenlight Invest, cel care a investit aproximativ 1,2 milioane de euro in lansarea site-ului, din 2010.

Fondul Greenlight Invest este detinut de Ion Sturza, fost director general adjunct al Rompetrol si fost premier al Republicii Moldova. Astfel, in prezent, compania Universal Online Promotion, care detine Elefant.ro, este controlata in proportie de 56% de Greenlight Invest, restul actiunilor apartinand lui Dan Vidrascu.

#elefant vanzari online, #elefant vanzari haine, #comert online elefent , #Comert online