Volumul tranzac?iilor inregistrate in magazinele online in primele nou? luni ale anului 2008 a ajuns la aproape 40 milioane euro, dep??ind nivelul intregului an 2007, potrivit informa?iilor oferite luni de integratorul de solu?ii pentru comer? electronic Gecad ePayment.
"Desi exista opinii care afirma ca vanzarile online au scazut din cauza
crizei financiare ce afecteaza piata internationala, comertul online
din Romania nu a avut de suferit pana acum. Dimpotriva, in mod
surprinzator, trimestrul al treilea nu a inregistrat o scadere a
vanzarilor", a declarat CEO Gecad ePayment, Carmen Sebe, citet de NewsIn.
Daca
in mod normal, iulie si august sunt considerate luni slabe pentru
vanzari, in 2008, iulie a fost luna cea mai buna a anului, cu un volum
de 5,2 milioane euro, a adaugat aceasta.
Potrivit Gecad, in trimestrul al treilea al acestui an, romanii au
efectuat cumparaturi utilizand cardul bancar in magazinele online
romanesti in valoare de 14 milioane euro, conform datelor RomCard, cu
59% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"La
inceputul anului am estimat un volum de 70 milioane euro, bazandu-ne pe
o crestere substantiala a platilor online pentru taxe, impozite,
datorii catre diversi furnizori de utilitati. Aceste tipuri de plati nu
au crescut insa la nivelul pe care l-am anticipat noi, astfel incat
valoarea comertului electronic cu plata online prin card bancar se va
situa probabil la nivelul de 57-60 milioane de euro, in crestere cu
65-70% fata de anul trecut", a adaugat Sebe.
In
intervalul iulie-septembrie 2008, cele mai multe vanzari online au fost
inregistrate de magazinele ce activeaza in turism si transporturi,
urmate de cele care ofera servicii si produse telecom. Pe pozitia a
treia in clasament s-au situat magazinele din segmentul e-tail,
furnizorii de produse IT fiind printre cei mai activi.
Pentru ultimul trimestru, cel mai bun sezon din an, se asteapta
cresteri de 30% de la luna la luna, urmand ca la finalul anului volumul
total al tranzactiilor prin card in magazinele online romanesti care au
implementat plata online sa fie de 57-60 milioane euro.
"De
asemenea, este vorba si despre o crestere naturala a pietei. Criza
financiara afecteaza mai degraba pietele unde comertul electronic a
ajuns deja la un nivel de maturitate si unde clientii cumpara produse
de nisa, la care in Romania inca nu au succes, cum ar fi produsele de
lux. Acestea sunt primele lucruri la care oamenii renunta atunci cand
nu au cash. Atat timp cat in Romania se vor cumpara online produse si
servicii care ne sunt necesare, comertul electronic nu ar trebui sa
aiba foarte mult de suferit", a declarat director general la RomCard,
Marin Mitroi.
Potrivit companiei, factorii principali care mentin ritmul ascendent al
pietei sunt nivelul tot mai ridicat de incredere pe care publicul il
are fata de comertul electronic, precum si rapiditatea cu care
principalele magazine online isi perfectioneaza serviciile adresate
clientilor lor si gasesc permanent noi modalitati de promovare si de
crestere a vanzarilor.
Gecad
ePayment este integrator de solutii pentru comert electronic. Compania
dezvolta si detine in prezent trei solutii proprietare - ePayment,
Avangate si ARMS. ePayment este dedicata exclusiv pietei interne,
tuturor persoanelor juridice care au o afacere comerciala online;
RomCard
este procesator de tranzactii cu carduri in Romania, a implementat cu
succes tehnologia 3DSecure integrand-o in sistemul sau de procesare.
RomCard a lansat la inceputul acestui an activitatea de mobile
commerce, prin care detinatorii de carduri inrolate in sistemul 3D
Secur isi pot achita factura de telefonie mobila utilizand telefonul
mobil.