Romanii au comandat si platit online inainte de Craciun cadouri de pe site-urile de reduceri, bilete de avion si vacante de ultima ora, diverse servicii si bilete la concerte sau spectacole.
Potrivit unui raport ePayment, in perioada 1-25 decembrie 2011, romanii au achizitionat online predominant cupoane de pe site-urile de reduceri (19% din totalul tranzactiilor), bilete de avion si vacante (18% din totalul tranzactiilor).
Pe locurile urmatoare in top se clasifica serviciile (8%) si produsele din categoria divertisment (bilete la spectacole) cu o pondere de 4%.
Totodata, in perioada 1-25 decembrie 2011 numarul tranzactiilor a crescut fata de intervalul de timp similar din 2010 cu aproape 18%, desi tendinta de a cumpara mai mult online in noiembrie decat in luna decembrie s-a mentinut si in acest an.
In ansamblu, de la an la an se observa o tendinta de crestere a numarului de cumparatori care aleg sa achizitioneze online cadourile de Craciun pentru cei dragi, tendinta reflectata atat de volumele tranzactionate, cat si de numarul comenzilor efectuate. Cumparatorii inteleg acum avantajele achizitionarii si platii online: rapiditate, confort, oferta variata de produse, preturi de multe ori mai mici.
"Internetul nu poate inlocui sentimentul de goana dupa cadouri, asa cum il poate resimti oricine a fost la cumparaturi in magazinele traditionale, inainte de Sarbatori, dar este, cu certitudine, un mediu unde poti gasi mai multe produse in acelasi loc, unele fiind prezente doar online si unde scapi sigur de aglomeratie. Mai mult, poti sa joci linistit rolul de Mos Craciun secret pentru familie si prieteni, informatiile despre produsele cumparate fiind cunoscute doar de tine si magazinul online", spune Mihai Manoliu, Sales Manager ePayment.
De altfel, in zilele de decembrie, si in multe cazuri chiar din noiembrie, tot mai multi romani au preferat sa isi cumpere cadourile online, fie ca a fost vorba de vacante, cadouri cu reducere sau cadouri exclusiviste.
"In ianuarie vom observa, daca ne raportam la anii trecui, un salt fata de luna decembrie caci incepe perioada de reduceri iar o parte dintre romani isi comanda online vacantele la ski", adauga Mihai Manoliu, Sales Manager ePayment.
Cea mai scumpa vacanta platita online in luna decembrie, prin ePayment, s-a ridicat la aproape 8000 de euro, iar printre cele mai scumpe cadouri de Craciun comandate online s-au numarat un inel cu diamante in valoare de aproape 2000 de euro si o rochie de seara de 1500 de euro.
ePayment este furnizor de solutii de plata online integrate, parte a grupului international PayU, detinut de Naspers Ltd, al doilea jucator in eCommerce la nivel global.
PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online in Polonia, Cehia, Romania si Ungaria, procesand in 2010 un numar de 31 milioane de tranzactii in valoare de peste 800 milioane de euro.
In Romania, ePayment este lider pe piata de plati online, cu peste 2 milioane de tranzactii procesate in 2010 in valoare de 121 milioane de euro si o cota de 90% din volumul total al tranzactiilor derulate prin Romcard. Pentru 2011, ePayment estimeaza un volum de tranzactii derulat prin magazinele care au implementata solutia ePayment de peste 160 milioane de euro.