Aglomeratia din magazinele virtuale creste. Cum o intampina proprietarii

Marti, 23 Decembrie 2014, ora 10:00
2919 citiri
Aglomeratia din magazinele virtuale creste. Cum o intampina proprietarii
Foto: onavo.com

Orice magazin online trebuie sa aiba o versiune de mobil, in ziua de azi, pentru ca tot mai multi romani fac cumparaturi direct de pe telefoanele inteligente, sustin specialistii in domeniu. In plus, de sarbatori aglomeratia creste inclusiv in magazinele virtuale "din buzunar".

Alexandru Diaconu, spre exemplu, este un specialist in vanzarile online si proprietarul magazinului online LaRedoute.ro, care de Black Friday a inregistrat un cos mediu de cumparaturi de 90 de euro si care estimeaza o crestere a acestei medii, de sarbatori.

Diaconu vorbeste pentru Business24 despre strategiile pe care le-a folosit pentru magazinul sau online pentru a fideliza cumparatorii si a-i atrage pe site-ul sau, mai ales ca inainte de sarbatori utilizatorii au tendinta de a petrece cu pana la 50% mai mult timp in magazinele virtuale din buzunarul lor.

Comertul online in 2015: Tendinte si previziuni

Daca de Black Friday 2014 cosul mediu a fost de 90 de euro, ce asteptari aveti pentru Sarbatori, anul acesta?

Estimarea noastra este ca pana de Sarbatori valoarea cosului mediu va continua sa creasca peste valoarea de 90 de euro, urmand ulterior un usor declin in perioada dintre Craciun si lansarea noii colectii primavara-vara.

LaRedoute tocmai si-a schimbat designul, am implementat recent posibilitati flexibile de plata si lucram la noi functionalitati pentru imbunatirea procesului de cumparare.

Cu ocazia Craciunului am dezvoltat un parteneriat cu World Class, leader in industria wellness-ului autohton. Toti cei care plaseaza comenzi pana la sfarsitul anului primesc invitatii gratuite pentru 7 zile la oricare din centrele World Class.

Le incurajam pe clientele si clientii nostri sa duca un stil de viata sanatos.

Dupa sarbatori incepem pregatirile lansarii noii colectii si implicit vom reduce preturile tuturor produselor din colectia toamna-iarna.

Care este strategia castigatoare pentru magazinele online in perioada reducerilor? Exista vreo "formula magica"?

Nu cred ca exista vreo formula magica care poate fi aplicata tuturor magazinelor online, chiar si in cazul in care fac parte din aceeasi industrie. In cazul industriei fashion, reducerile din perioada urmatoare preced lansarea noii colectii. Asadar focusul ar trebui indreptat treptat catre produsele pentru sezonul primavara-vara.

Pentru LaRedoute, cel mai important este feedback-ul pozitiv pentru produsele si serviciile oferite. Incercam sa prezentam clientilor nostri selectii cu produse deosebite al caror design este creat in Franta.

Cum ati defini comportamentul utilizatorului in perioada reducerilor sau inainte de Sarbatori?

Inainte de sarbatori utlizatorii au tendinta de a petrece cu pana la 50% mai mult timp pe www.laredoute.ro pentru a fi siguri ca fac cea mai buna alegere in contextul lunii cadourilor. Este adevarat ca in acesta perioada cumparaturile de impuls joaca un rol important.

Spuneati ca romanii sunt din ce in ce mai mobili. Cat la suta din comenzile de Black Friday au venit de pe mobil?

25% din comenzile venite de Black Friday au fost plasate de pe terminalele mobile. Un procent incredibil de mare daca ne gadim ca in 2011 era la aproximativ 2%.

Procentul este unul mare, in ideea in care www.laredoute.ro nu este inca disponibil in varianta pe mobile, proiect aflat in lucru de ceva timp si care va fi lansat la inceputul anului viitor.

Estimam o crestere de pana la 40% dupa lansarea versiunii de mobile in contextul in care vom avea o strategie de promovare dedicata dispozitivelor mobile - tablete si smartphone-uri.

Ce transmite asta catre proprietarii de magazine online, fie ele mai mici sau mai mari?

Petrecem cu totii din ce in ce mai mult timp conectati la internet, si da, in mare parte a timpului, utilizatorii folosesc dispozitivele mobile.

Prin urmare, trebuie sa fim prezenti acolo unde sunt clientii nostri.

Atat magazinele vechi, cat si cele noi, trebuie sa ofere clientilor posibilitatea de a face achizitii rapid, oferind o versiune mobile pentru asta.

Consider ca in 2015, pregatirea magazinelor pentru dispozitive mobile va fi cheia cresterii vanzarilor si a satifactiei resimtite de catre clienti.

S-a estimat ca anul acesta comertul online va intra intr-o etapa de maturizare. Asa a fost? Ce inseamna aceasta maturizare?

De la an la an, numarul actorilor activi pe piata de ecommerce din Romania a crescut in ritm alert.

Consecinta acestei cresteri, reflectata in intensificarea concurentei, a fost necesitatea ca fiecare operator de ecommerce sa isi eficientizeze activitatea. Pornind de la aceasta premiza, furnizorii de servicii au venit in intampinarea nevoilor magazinelor online, si-au diversificat serviciile si au optimizat ofertele:

Aparitia jucatorilor pe piata de fullfilment - Mediapost, eMag, Fan Curier au lansat sau urmeaza sa lanseze platforme de fullfilment full service dedicate clientilor ale caror rulaje nu pot fi gestionate sustenabil in house.

Firmele de curierat si-au crescut considerabil volumele livrate si au reusit sa ofere preturi din ce in ce mai bune, concomitent cu scaderea timpului de livrare, cresterea numarului destinatiilor fara kilometri suplimentari si adaugarea de facilitati aditionale (sms, deschiderea si verificarea continutului coletului inainte de livrare).

Procesatorii de plati online au extins numarul de instrumente adaugand plati cu cardul in rate, plati direct din cont sau la ghisee automate cu numerar.

Numarulul specialistilor PPC si SEO a crescut, serviciile devenind din ce in ce mai competititve si ofertele mai standardizate.

Toate aceste elemente au permis magazinelor online sa se focalizeze pe selectia si diversificarea gamei de produse (electro-IT, fashion, food, auto, cosmetice, asigurari, servicii medicale), cu o atentie deosebita pentru client.

#reduceri sarbatori, #strategii reduceri, #reduceri magazine online , #Comert online