Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

5 lucruri pe care nu le stiai despre Black Friday

5 lucruri pe care nu le stiai despre Black Friday


Black Friday, sau Vinerea Neagra pentru noi, este probabil cel mai important eveniment de cumparaturi al anului, o zi in care majoritatea magazinelor online si offline ofera reduceri foarte mari de preturi pentru lichidarea stocurilor.

Americanii au plasat-o strategic exact dupa Ziua Recunostintei, in ultima zi de vineri a lunii noiembrie, pentru a scapa de produsele nevandute pana atunci, eliberand astfel rafturile sau stocurile pentru produsele care vor fi cautate de Craciun.

Insa in timp Black Friday s-a transformat dintr-o simpla zi de reduceri intr-un adevarat fenomen global, care se extinde pe mai multe zile sau chiar saptamani, iar reducerile nu tin neaparat de lichidari de stocuri.

Cu vanzari globale de peste 9,1 miliarde de dolari doar anul trecut si cateva zeci de milioane de euro in Romania, Black Friday este in continua crestere de la un an la altul.
Iata cateva lucruri pe care probabil nu le stiai despre acest eveniment

Termenul "Black Friday" are peste 200 de ani

Desi multa lume crede ca termenul 'Black Friday' avea legatura cu profitul magazinelor imediat dupa Ziua Recunostintei, cand vanzarile acestora erau extrem de mici, acest termen provine de fapt din 1745, cand scotianul Charles Edward Stuart a pornit catre Londra sa redobandeasca tronul Marii Britanii pentru familia sa.

Cateva secole mai tarziu, in perioada anilor '60, politistii din Philadelphia au readus acest termen la viata, din cauza unui meci de fotbal american intre armata si marina din Statele Unite. Cu un influx de fani si turisti pe strazile orasului, in special in centru, vinerea dinaintea meciului era considerata neagra, iar cativa ani mai tarziu a aparut si conceptul de Black Friday cum il stim acum.

Black Friday nu este cea mai mare zi de cumparaturi a anului

Chiar daca in fiecare an e inregistrat un numar enorm de vanzari de Black Friday in toata lumea, inclusiv in Romania, ziua in care se fac cele mai multe cumparaturi este chiar inainte de Craciun, in 23 Decembrie, cand probabil toata lumea isi face ultimele pregatiri pentru sarbatori.

In China exista si Singles' Day, un eveniment de shopping care a inceput ca si o zi anti-Valentine's Day, celebrand persoanele care nu sunt inca intr-o relatie. In timp popularitatea Singles' Day a crescut atat de mult incat anul trecut au fost inregistrate vanzari de peste 17 miliarde de dolari, cu mult peste vanzarile globale de Black Friday.

Cosul mediu de Black Friday e de peste 1.000 lei

In Romania, anul trecut unul din patru romani a cheltuit peste 1.000 lei in magazine Black Friday, iar in Statele Unite cosul mediu in 2016 a fost de aproape 400 de dolari (1.550 lei), o cifra care este in crestere de la un an la altul. Anul acesta se estimeaza ca si cosul mediu din Romania o sa treaca de 1.000 lei.

Preturile de Black Friday nu sunt intotdeauna cele mai bune

Daca urmariti atent magazinele care au oferte de Black Friday in cursul anului, s-ar putea sa observati ca multe dintre produsele care sunt la reduceri de Black Friday au avut preturi chiar mai bune in trecut. Intr-un studiu efectuat de CNN anul trecut, s-a descoperit ca din produsele pe care ei le urmareau, majoritatea au avut reduceri de maxim 5%.

Preturile la produse pot fluctua de mai multe ori intr-o zi

Chiar daca preturile si reducerile de Black Friday sunt fixe de cele mai multe ori si planificate cu mult timp inainte, multe magazine care au oferte de Black Friday mai fac cateva ajustari de preturi in timpul zilei, pentru a egala sau chiar pentru a avea un pret mai bun decat competitorii lor directi.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1124 ori
Citeste mai multe despremagazine Black Friday