Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

analiza brat

Publicitate online: Mai multi clienti, mai multe bannere, dar mai putini bani

Publicitate online: Mai multi clienti, mai multe bannere, dar mai putini bani
Numarul clientilor care au promovat produse si servicii in mediul online s-a dublat in 2015, comparativ cu anul anterior, conform rezultatelor unei analize BRAT.

Apetitul clientilor de publicitate pentru promovarea produselor si serviciilor in mediul online a crescut in anul 2015, fapt dovedit de cei aproximativ 2.560 de clienti de publicitate, care au investit in anul 2015 pentru promovarea online a produselor si serviciilor un numar dublu comparativ cu anul 2014.

De asemenea, numarului campaniilor publicitare desfasurate de acestia este cu 40% mai mare fata de cele desfasurate in urma cu un an, informeaza BRAT.

Analizand volumul mesajelor publicitare unice, observam ca in 2015 aproximativ 60% din totalul bannerelor au fost livrate prin intermediul Google Display Network (GDN), in crestere fata de anul trecut cu 7%, restul bannerelor fiind livrate prin celelalte adservere disponibile in piata. 27% din totalul clientilor utilizeaza exclusiv reteaua GDN pentru propriile campanii publicitare.

Chiar in contextul cresterii numarului de clienti si a mesajelor comunicate online, volumele investite in publicitatea de tip display (volume ce nu includ si publicitatea programatic, livrata prin GDN, Yahoo, Facebook) monitorizate de BRAT sunt in scadere cu aproximativ 7% fata de anul trecut si cu 19% fata de anul 2013, totalizand aproximativ 98,5 milioane de euro (RATECARD).

Explicatia poate consta atat intr-o diminuare a investitiilor fiecarui client, cat si in trecerea unei parti a volumelor in zona nemonitorizata sub aspectul volumelor (in GDN, de exemplu).

Din investitiile in publicitatea online display monitorizate, cele mai mari volume au fost realizate de clientii din domeniul auto, cu aproximativ 16% din totalul investitiilor, urmati de cei din comunicatii si finante.

Comparativ cu anul 2014, cele mai mari cresteri ale investitiilor au fost in industria produselor pentru igiena personala (83%), piata farmaceutica (63%) si finante (44%).

Topul clientilor de publicitate este condus de Orange, la fel ca si in 2014, care are cea mai mare pondere din totalul investitiilor in publicitatea online, aproximativ 8%, urmat de Procter and Gamble si Ford Romania fiecare cu aproximativ 4%.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2270 ori