De ce a falimentat Detroit: Reguli si proceduri financiare vechi de 40 de ani

Sambata, 10 August 2013, ora 09:23
2780 citiri
De ce a falimentat Detroit: Reguli si proceduri financiare vechi de 40 de ani

Functionarii primariei din Detroit, aflata in faliment, au ratacit in februarie un cec de 1 milion de dolari primit din sistemul scolar, care a zacut intr-un sertar timp de o luna de zile, dovada a unor proceduri financiare vechi de 40 de ani.

Primaria din Detroit si-a declarat falimentul in luna iulie, din cauza obligatiilor financiare de 18 miliarde de dolari ale unui oras marcat de un serviciu de transport public nesigur, felinare stradale sparte si perioade lungi de asteptare a interventiei politiei si ambulantelor, relateaza Bloomberg.

Calitatea precara a serviciilor publice este rezultatul tehnologiei si procedurilor invechite care nu pot asigura functiuni de baza precum colectarea facturilor, potrivit administratorului special al orasului, Kevyn Orr.

"Nimeni nu mai trimite cecuri de 1 milion de dolari, platile se fac online. Cu exceptia Detroitului", a declarat Bill Nowling, purtatorul de cuvant al lui Orr.

El a aratat ca sistemele financiare ale orasului sunt ramase in urma cu trei-patru decenii.

"Daca reusim sa rezolvam aceste probleme, atunci vom putea sa oferim servicii mai bune, mai rapide, mai eficiente si mai ieftine", a spus Nowling.

In Detroit nu exista un sistem IT centralizat al municipalitatii si fiecare departament isi cumpara aparatura care in cea mai mare parte nu functioneaza corect, a aratat Orr.

Sisteme IT vechi de 15 ani

Ultima achizitie a unui sistem IT de catre Primarie a avut loc in urma cu 15 ani, pe baza de tehnologie Oracle, care nu a fost niciodata complet functional.

Primaria cumpara sisteme IT noi pentru imbunatatirea colectarii taxelor, in special de la navetistii din suburbii care lucreaza in Detroit, potrivit directorului financiar angajat de Orr.

Nowling a aratat insa ca disfunctionalitatile merg dincolo de aparatura.

Regulile sindicale au dus la promovarea unor angajati pe posturi pentru care nu sunt calificati, in timp ce departamentele faceau concedieri. Primaria nu are programe de training si nu evalueaza angajatii de pe 2.500 de categorii de posturi.

"Nu are nimic de-a face cu angajatii. Acestia urmeaza reguli create acum 40 de ani", a explicat Nowling.

Problemele operationale ale primariei sunt grave, arata Orr intr-un raport din iunie.

Costuri uriase

Astfel, procesarea salariului fiecaruia din cei 9.560 de angajati costa primaria 62 de dolari, comparativ cu 18 dolari in cazul functionarilor publici de la nivel federal. Principalul motiv este ca la calculul acestor salarii lucreaza full-time 150 de angajati.

Facturile pentru impozitul pe venit sunt procesate manual, situatie valabila pentru 70% din intrarile contabile, a spus Orr.

El a aratat in raport ca autoritatea fiscala americana (Internal Revenue Service - IRS) a descris sistemul de colectare a taxelor din Detroit drept catastrofal, intr-un audit din iulie 2012.

Sistemele invechite de contabilitate au facut ca unele facturi sa nu fie incasate timp de sase ani, reducand fondurile pentru noi vehicule de patrulare sau pentru computere.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#faliment Detroit, #situatie financiara Detroit, #cauze faliment Detroit , #USA