UE a ajuns la un acord politic in privinta eurovinietei

Vineri, 15 Octombrie 2010, ora 18:25
1261 citiri
UE a ajuns la un acord politic in privinta eurovinietei

In cadrul lucrarilor Consiliului de ministri ai transporturilor, telecomunicatiilor si energiei din Uniunea Europeana (TTE) de vineri, la care a participat si ministrul roman al transporturilor, Anca Boagiu, s-a ajuns la un acord politic in privinta eurovinietei, a informat vineri MTI, relateaza NewsIn.

Astfel, in cadrul lucrarilor Consiliului s-a ajuns la un acord politic in privinta propunerii de directiva a Parlamentului European si Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfa ("Eurovinieta").

"Ministrul Anca Boagiu a aratat in cadrul interventiei sale ca Romania sustine obiectivele directivei de a promova mijloace si moduri de transport mai ecologice, mai sigure si mai eficiente, dar militeaza in acelasi timp pentru luarea in considerare a conditiilor socio-economice si a principiului echitatii pentru fiecare stat membru in decizia de impunere de noi taxe", se arata in comunicatul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).

Pozitia Romaniei exprimata de ministrul Anca Boagiu a fost aceea ca vehiculele Euro V sa fie scutite de plata taxei pana la 31 decembrie 2013, iar vehiculele Euro VI sa fie scutite pana la 31 decembrie 2019.

Ministrul Boagiu a sustinut si reintroducerea prevederii de earmarking conform careia fondurile colectate din internalizarea costurilor externe trebuie utilizate pentru infrastructura rutiera si pentru combaterea poluarii.

"Compromisul Presedintiei belgiene agreat de majoritatea statelor membre UE a rezultat in acceptarea scutirii de la plata eurovinietei a vehiculelor Euro V pana la 31 decembrie 2013, asa cum a propus Romania, in timp ce vehiculele Euro VI vor fi scutite de plata eurovinietei pana la 31 decembrie 2017", se spune in comunicat In ceea ce priveste procedura de earmarking, acordul prevede recomandarea ca fondurile sa fie utilizate pentru infrastructura rutiera si pentru combaterea poluarii.

Consiliul de ministri a decis si asupra diminuarii procentului maxim de diferentiere a tarifelor pentru a combate congestia si a duratei maxime de aplicare a tarifelor celor mai ridicate, stabilind ca statele membre vor putea creste tarifele cu maxim 175% pentru o perioada nu mai mare de 5 ore, dar pentru restul perioadei din zi costurile vor fi reduse proportional, astfel incat sa se ajunga la o suma nula.

Acordul Consiliului de ministri pe aceasta propunere de directiva reprezinta o etapa in procesul decizional. Propunerile Consiliului vor fi analizate de Parlamentul European in a doua lectura, intrarea in vigoare a Directivei implicand consensul celor doua institutii europene. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#acord, #eurovinieta, #politic, #ue , #UE