Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Opt dintre cele mai interesante poduri din lume Galerie foto

Opt dintre cele mai interesante poduri din lume Galerie foto


De la constructii antice care au trecut testul timpului pana la minuni ale ingineriei moderne, podurile sunt apreciate nu numai pentru functionalitate, dar si pentru spectaculozitatea structurilor. Criticul de arhitectura Jonathan Glancey a alcatuit o lista cu cele mai interesante dintre acestea.

Viaductul Millau, Franta

Deschis in 2004, desupra vaii raului Tarn, din Franta, podul devenea cea mai inalta constructie de acest gen din lume. Viaductul Millau este un pod hobanat, are o lungime de 2.460 de metri, iar distanta dintre punte si valea de dedesubt este de 271 de metri. Unul dintre cei sapte piloni din beton se ridica pana la 343 de metri, fiind mai inalt decat turnul Eiffel. Constructia face parte din autostrada care leaga Parisul de Montpellier. Desi scopul acestuia este sa scurteze traversarea vaii, nu ar strica sa va opriti si sa admirati aceasta constructie eleganta, spune Jonathan Glancey, conform BBC, citat de Mediafax.



Podul Hohenzoller, Köln, Germania

Hohenzollernbrucke, asa cum este numit de localnici, a fost ridicat intre 1907 si 1911, in locul unui pod mai vechi, care a fost demolat. Botezat in cinstea familiei Hohenzollern, ai carei membri au condus si tara noastra, pana in 1947, podul are o lungime totala de 409 metri si o deschidere maxima de 167 de metri. A fost unul dintre obiectivele strategice importante in timpul celui de-Al Doilea Razboi Mondial, dar structura a fost bombardata constant si, pana la urma, distrusa de nemti inainte de asaltul Aliatilor. Hohenzollernbrucke a fost reconstruit rapid si redeschis circulatiei pietonale inca din 1948. Podul se afla in imediata apropiere a domului din Köln, fapt care intareste renumele de "catedrale ale industriei" pe care il aveau constructiile feroviare inainte de Primul Razboi Mondial, spune Glancey.



Podul de cale ferata Forth, Scotia

Podul, care leaga orasele Edinburgh si Fife, a fost inceput in 1883 si terminat sapte ani mai tarziu, cu costul a 98 de vieti omenesti. Forth Bridge, numit uneori Forth Rail Bridge, pentru a nu se confunda cu podul rutier cu acelasi nume, aflat in apropiere, are o lungime totala de 2.528 de metri. Constructia este considerata o bijuterie arhitecturala chiar si astazi, la mai mult de 120 de ani de la inaugurare, si apare chiar si pe bancnota de 20 de lire sterline, din Scotia.



Viaductul SiMingYi, Mongolia

Calea ferata Jitong, care se intinfe pe aproape o mie de kilometri, a fost inaugurata in 1995. Pentru ca linia strabate o zona bogata in carbune, autoritatile au luat decizia sa utilizeze locomotive cu aburi, o imagine rar intalnita in transportul feroviar contemporan. Unul dintre locurile cele mai potrivite pentru a admira flota iesita din comun era trecatoarea Jingpeng si, in special, viaductul SiMingYi. Desi structurile au ramas in picioare, locomotivele cu aburi, care dadeau farmecul liniei ferate, au fost retrase in 2005.



Trift Bridge, Elvetia

Trift Bridge este cel mai lung pod destinat exclusiv traficului pietonal din muntii Alpi. Acesta asigura traversarea lacului Trifsee, de langa Gamden, Elvetia. Are o lungime de 170 de metri, o inaltime de 100 de metri si atrage peste 20.000 de vizitatori anual. Podul a fost proiectat de firma Ingenieurburo Hans Pfaffen si este gandit sa reziste vantului puternic din munti, care ajunge si la 200 de kilometri pe ora.



Podul transportor Tees, Middlesbrough, Anglia

Constructia, care leaga orasul Middlesbrough de Port Clarence, a fost inaugurata in 1911. Vagonul ori gondola care se deplaseaza de-a lungul structurii poate sa transporte 200 de persoane si 9 autoturisme. Cu o lungime 259 de metri si la o inaltime de aproape 70 de metri deasupra raului Tess, podul nu asigura neaparat o traversarea rapida, ci una spectaculoasa, chiar si la mai mult de o suta de ani de la inaugurare



Golden Gate, San Francisco, Statele Unite

Podul Golden Gate este o structura suspendata care traverseaza stramtoarea Golden Gate pe o distanta de 4,8 kilometri, facand legatura intre Golful San Francisco si tarmul Oceanului Pacific. Golden Gate Bridge este unul dintre cele mai cunoscute simboluri pe plan international ale orasului San Francisco, ale statului California si ale Statelor Unite ale Americii. De la inaugurarea podului, in 1937, peste 1.400 de persoane s-au sinucis aruncandu-se in ocean de pe structura. Din acest motiv, autoritatile au decis sa amplaseze o plasa care sa impiedice astfel de tentative.



Pont du Gard, Franta

Cea mai veche constructie de pe lista, Pont du Gard este un fost apeduct roman, care strabate raul Gardon, in apropiere de Remoulin, in sudul Frantei. Parte a apeductului Nimes, care avea o lungime de 50 de kilometri si alimenta cu apa orasul cu acelasi nume, podul a fost construit in secolul I, probabil intre anii 40 si 60. Pont du Gard este cel mai inalt apeduct roman, cu o inaltime de 49 de metri, si are o lungime actuala de 275 de metri, desi, initial, se intindea pe 360 de metri. Structura a fost restaurata in secolul al XIX-lea, in timpul lui Napoleon al III-lea si este una dintre atractiile turistice importante din Franta, la aproape doua mii de ani de la inaugurare.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 2344 ori
Citeste mai multe desprepoduri top arhitect poduri