Mijloacele de transport autonome si robotii "verzi", viitorul in mobilitate si productie

Vineri, 14 Noiembrie 2014, ora 13:16
1554 citiri
Mijloacele de transport autonome si robotii "verzi", viitorul in mobilitate si productie
Foto: Challenge Bibendum

Autobuzul fara sofer, dronele, autovehicule electrice sau robotii "verzi" care sa colaboreze cu oamenii in timpul diverselor procese de fabricatie reprezinta principalele solutii pe care companiile le propun in vederea imbunatatirii mobilitatii populatiei si a productivitatii muncii.

Solutiile au fost prezentate la Summitul Michelin Challenge Bibendum de la Chengdu, eveniment dedicat inovatiei in mobilitate, scrie Mediafax.

Una dintre temele summitului a fost fabrica viitorului, in cadrul careia compania japoneza Fanuc Corporation a prezentat o noua generatie de roboti,"verzi".

"Utilizarea de roboti creste productivitatea pe unitate de productie cu 75%, in timp ce costurile anuale pentru companie scad cu 10%. Astfel, economiile anuale la nivel mondial ajung la 1,2 trilioane de dolari", a declarat Kiyonori Iniba, directorul general a diviziei Robot din cadrul Fanuc.

El a aratat ca utilizarea robotilor devine din ce in ce mai ieftina, in timp ce eficienta acestora este in crestere.

"Prima generatie de roboti pe care am produs-o avea o autonomie de 24 de ore, a doua generatie avea autonomie de 72 de ore, iar pretul s-a redus cu 10%, iar a treia generatie are o autonomie de 720 de ore, iar costul s-a injumatatit. Venim acum cu robotii verzi, care colaboreaza cu oamenii in procesul de fabricatie", a precizat Iniba.

El a adaugat ca acesti roboti pot lucra direct cu ceilalti angajati dintr-o fabrica, putand fi ghidati manual de catre acestia.

"Angajatii vor putea vorbi cu robotii, ii vor putea ghida astfel incat sa ii ajute in ansamblarea anumitor produse. Robotii pot fie sa aduca anumite parti dintr-un produs in timpul ansamblarii, fie sa ajute oamenii sa ridice anumite componente mai grele", a explicat Iniba.

Subiectul central al summitului a fost mobilitatea sustenabila si accesibila tuturor.

In acest sens, dominicana Paola Santana a propus in cadrul evenimentului Ted 2.0, organizat cu ocazia Summit-ului, utilizarea dronelor, vehicule mici fara pilot, ca solutie de mobilitate in special in zonele sarace, fara un sistem de transport dezvoltat. Programul se numeste Matternet si este deja functional in Buthan si Papua Noua Guinee, pentru transportul urgent de medicamente.

Renault a prezentat mai multe modele

La capitolul automobile electrice sau hibride, Renault a prezentat mai multe modele, printre care Zoe, Kngoo sau Fluence, alti constructori de masini care au venit cu astfel de solutii fiind BMW, Peugeot, Mercedes sau Porsche.

O noua provocare pentru viitor este reprezentata de autovehiculele autonome, fara sofer. Compania franceza Ligier Group a prezentat EZ-10, primul autobuz fara sofer. Proiectul este la stadiul de prototip si este realizat in parteneriat cu Institutul Pascal din Clermont-Ferrand, Franta. Autobuzul poate transporta 10 pasageri si merge cu o viteza de 20 km/ora, insa creatorii acestuia vor sa o creasca pana la 40 km/ora.

Michelin Challenge Bibendum are loc in perioada 11-14 noiembrie in Chengdu, capitala provinciei Sichuan din vestul Chinei.

Orasul Chengdu are cu o populatie de 15 milioane de locuitori.

Aparitia unui numar mare de orase in China si urbanizarea rapida au transformat aceasta tara intr-una dintre cele mai importante piete din industria transporturilor.

Vestul Chinei este acum zona cea mai dinamica a tarii. Cu o crestere de 40% a productiei auto in 2014, Chengdu ocupa in prezent locul al treilea in productia de masini. In acelasi timp, este unul dintre cele mai importante centre ale industriei aviatice si feroviare din China.

#Challenge Bibendum, #Mijloacele transport autonome , #Stiri International