Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mascota McDonalds, in pericol. ONG-urile cer retragerea clovnului

Mascota McDonalds, in pericol. ONG-urile cer retragerea clovnului

Peste 550 de medici, specialisti in sanatate si membri de ONG din Statele Unite au semnat o scrisoare deschisa in care cer retragerea de pe piata a mascotei Ronald McDonald, considerata cheia imaginii firmei, care atrage in special copiii americani, relateaza The Independent, citat de Mediafax. 

Activistii pentru protectia consumatorului au lansat campania si au trimis scrisoarea semnata de sute de profesionisti in domeniul sanatatii, cerand firmei McDonald sa nu isi mai faca publicitate vizand copiii.

Ei sustin ca meniul oferit in restaurantele McDonalds a creat o generatie de copii obezi si o gaura in bugetul de sanatate al SUA.

Corporate Accountability International, grupul care se ocupa de campanie, urmareste convingerea firmei sa retraga mascota Ronald McDonald, clovnul cu peruca rosie, organizand o serie de proteste si trimitand scrisoarea deschisa la toate ziarele din SUA.

Inca de la mijlocul anilor '60, McDonald's a angajat actori pentru a se costuma in clovnul prietenos ce apare la zilele de nastere ale copiilor si la alte evenimente organizate in restaurantele firmei sau in afara lor.

Clovnul a fost si personaj de desene animante, iar conducerea McDonalds sustine ca imaginea sa este la fel de cunoscuta de copii ca si Mos Craciun.

Reprezentantii companiei neaga ca mascota ar fi o influenta nociva pentru copii si sustin ca promoveaza beneficiile unui stil de viata sanatos, fiind un "ambasador al binelui" ce sustine siguranta copiilor, educatia si stilul de viata echilibrat.

Acestia au mai subliniat actiunile caritabile facute in numele clovnului, amintind ca exista 500 de case si camere de familie in sau in apropierea unor spitale, pentru bolnavi, platite de Ronald McDonald.

Compania insista, de asemenea, ca in meniu nu sunt incluse doar mancaruri tip junk-food, ci si fructe sau mancaruri cu lapte degresat.

Totusi, dezbaterile continua in jurul faptului ca McDonalds se afla in centrul problemelor referitoare la obezitatea infantila si a cauzelor sale.

De altfel, compania a fost data in judecata in California pentru practicile sale de marketing, inclusiv pentru folosirea clovnului si plasarea jucariilor in meniurile Happy Meal, vizand atragerea copiilor.

In unele orase americane, autoritatile au interzis oferirea de jucarii gratis pentru mancaruri ce depasesc un anumit numar de calorii.

In scrisoarea deschisa se mai spune ca minorii sub 12 ani controleaza efectiv 40 de miliarde de dolari anual din puterea de consum, datorita abilitatii lor de a-si convinge parintii sa cumpere anumite lucruri sau alimente.

De asemenea, medicii avertizeaza ca obiceiurile formate in copilarie se pot permanentiza. 

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4067 ori