Mai putine reclame in revistele glossy

Marti, 12 August 2008, ora 11:27
1281 citiri

Daca in septembrie anul trecut revistele de beauty si frumusete ca Vogue si Cosmopolitan din Marea Britanie erau doldora de reclame, anul acesta doua treimi din cele mai bune 16 reviste glossy vor gazdui mai putina reclama, titreaza Wall Street Journal.

Revista W, publicata de Conde Nast Publications va avea cu 18% mai putine pagini de reclame, in timp ce Vogue va avea 674 pagini alocate advertising-ului, cu &% mai putine decat anul trecut. Recent, piata revistelor era catalogata ca fiind cea mai profitabila din piata print-urilor.

 Majoritatea veniturilor din publicitate se axeaza pe companiile ce ofera produse de lux iar marketerii au declarat ca nu intentioneaza sa reduca numarul acestora din reviste. In schimb, reclamele cu traditie din publicatii, cum ar fi cele la automobile sau la bauturi alcoolice, ameninta sa isi limiteze drastic numarul de aparitii. Pentru piata in care o pagina de reclama ajunge sa coste si 120 000 $, aceste noi tendinte reprezinta o problema.

Desigur, atractia marketerilor catre revistele de beauty nu a scazut subit. " Pentru sezonul toamna- iarna, avem cel mai mare buget de advertising  de pana acum" spune  Alex Bolen, director executiv al Oscar de la Renta.

Insa, asa cum se intampla si in alte segmente ale pietei revistelor glossy, publicitarii sunt atrasi mai degraba de acordurile pe termen scurt, dcat de un contract de lunga durata. Majoritatea directorilor de vanzari al revistelor glossy sunt pesimisti.. "Incercam sa fim precauti in 2009. Sunt speriata, si cred ca toti publisherii din domeniu simt acelasi lucru, fie ca recunosc sau nu.."spune Valerie Salembier, publisher al Harper's Bazar, din trustul SanomaHearst.