Generatia Y, o provocare continua pentru retailul mondial: Tinerii se plictisesc prea repede

Miercuri, 22 Octombrie 2014, ora 17:05
2015 citiri
Generatia Y, o provocare continua pentru retailul mondial: Tinerii se plictisesc prea repede

Intr-o miscare deloc inspirata facuta anul trecut, Target, unul dintre retailerii americani de marfa cu pret redus, a pierdut nu mai putin de un milliard de dolari odata cu mutarea pe piata canadiana. Chiar daca pierderilor pot fi atribuite si expansiunii prea rapide a lantului de magazine, acestea au fost cauzate si de vulnerabilitatile din sistemul de aprovizionare.

Problema este una care da batai de cap marilor companii care gasesc din ce in ce mai greu solutii clasice la schimbarile rapide survenite in gustul consumatorilor, arata reporterii Finacial Times.

Companii la limita stresului

L'Oreal a introdus deja o politica interna care prevede ca 30% din produsele vandute in cursul unui an sa fie produse noi. "Atat consumatorii, cat si retailerii asteapta produse inovative. Nivelul cererii a ajuns deja un stres pentru companii", explica Patrick Lemoine, vicepresedinte al E2open, o compnie implicata in supravegherea procesului de aprovizionare al L'Oreal.

In prezent, companiile au ajuns dependente de furnizorii noilor tehnologii. In industria auto, de exemplu, acestea vin mai mult din partea fabricantilor unor componente asamblate pe masini, decat din laboratoarele proprii ale marilor concerne din industria auto. In aviatie, Boeing si Airbus s-au vazut nevoite sa reanalizeze intreg lantul de aprovizionare in cautarea unor furnizori de materiale usoare folosite in asamblarea avioanelor 787 si A350.

Sub lupa autoritatilor

Aprovizionarea cu produse noi starneste si ingrijorare din partea autoritatilor. In Marea Britanie, scandalul carnii de cal, in care au fost implicate si firme din Romania, a dezvaluit o retea complexa transfrontaliera de aprovizionare a lanturilor de magazine alimentare. In replica, britanicii au infiintat un nou departament de control al provenientei si compozitiei produselor alimentare in incercarea de a limita extinderea fenomenului de aprovizionare cu produse alimentare necertificate.

Americanii, in schimb, sunt supusi obsesiei federale a embargoului aplicat unor tari, producatorii din Statele Unite fiind obligati sa completeze constant formularele Dodd-Frank prin care declara ca nu au folosit diverse metale provenite din Congo. Tehnologia a fost de multe ori considerata ca solutia sigura de a rezolva problemele de aprovizionare, insa beneficiile nu au fost intotdeauna resimtite pe scara larga. O arata inventiile considerate revolutionare in trecut, unele tehnologii folosite la ora actuala si previziunile legate de tehnologiile viitorului.

Trecut, prezent, viitor

Etichetele electronice aplicate in urma cu un deceniu pe marfurile din rafturile retailerilor au fost privite ca un mod facil de a controla inventarul, aprovizionarea si siguranta marfurilor. Desi aplicata de lanturi precum Walmart, nu si-a gasit o larga raspandire pentru restul marfurilor. Este folosita in continuare de companiile de produse chimice si in industria farmaceutica pentru depistarea traseelor de distributie, dar visul etichetarii fiecarui mar sau peste dintr-un magazin a fost catalogat absurd in cele din urma.

In prezent, tehnologia presupune un contact cat mai rapid intre furnizori si clienti. Platformele cloud permit acest lucru, dupa cum recunoaste Patrick Lemoine. "Daca L'Oreal primeste o comanda de creme de protectie solara din Marea Britanie, in acel moment isi face o evaluare a stocurilor si o verificare a timpului de distributie. Daca iti ia doua saptamani ca sa dai un raspuns la o comanda, afacerea este ca si pierduta".

In depozitele Kellog, angajatii primesc inclusiv sfaturi de la un computer cu privire la ce pachete de marfa trebuie asezate in paleti cum trebuie asezate pentru o distributie cat mai eficienta a marfii. Kellog sustine ca eficienta folosirii acestui program computerizat a redus costurile de expeditie a marfii cu 40%.

Viitorul pare sa stea sub spectrul tehnologiei de printare 3D.

"Daca tehnologia de printare 3D se va dezvolta in ritmul pe care l-a inregistrat in ultimii ani va avea un impact enorm asupra lanturilor de aprovizionare din anumite industrii", sustine Stan Aronow, analist al firmei de cercetare Gartner. De exemplu, pentru anumite componente, un surub sau o piulita de exemplu, nu va mai fi nevoie de costuri de expeditie, producatorul vanzand softul de printare al acestora catre client. 30% dintre companiile americane considera ca impactul tehnologiei 3D va fi puternic resimtit in piata. IBM estimeaza ca o reteta care include printuri 3D, roboti inteligenti si componente soft open-source va putea reduce costurile de productie cu 23%.

#aprovizionare, #contact furnizor client, #inovatii tehnologice, #Produse inovative, #revoltie tehnologica, #tehnologiile viitorului , #Stiri International