Comisia Europeană a luat la ochi companiile de transport marfă: Propune reducerea profiturilor pentru a proteja mediul

Joi, 13 Iulie 2023, ora 14:08
1295 citiri
Comisia Europeană a luat la ochi companiile de transport marfă: Propune reducerea profiturilor pentru a proteja mediul
Comisia își propune să atragă cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată.

Comisia Europeană a propus un set de măsuri prin care dorește să încurajeze companiile să folosească în transportul rutier de mărfuri vehicule cu emisii zero.

Executivul de la Bruxelles dorește să permită vehiculelor de transport marfă nepoluante o sarcină utilă superioară celor clasice și modifică regulamentul actual în care sunt stabilite greutatea și dimensiunile admise în prezent.

În plus, Comisia își propune să atragă cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată.

”Transport de mărfuri mai eficient și mai durabil”

Peste 50% din marfă era transportată în UE pe rutier în 2020, iar acest transport contribuie major la emisiile de gaze cu efect de seră, explică Executivul de la Bruxelles, care a propus recent ”măsuri pentru a face transportul de mărfuri mai eficient și mai durabil”.

Aceste măsuri sunt în deplină concordanță cu acordul Green Deal și își propun ecologizarea transportului de marfă, ”pentru un câștig economic mai mic cu un impact mai mic asupra mediului”.

Directiva actuală privind greutatea și dimensiunile stabilește greutatea maximă, lungimea, lățimea și înălțimea pentru vehiculele grele.

Noile propuneri revizuiesc aceste reguli pentru a permite o greutate suplimentară pentru vehiculele care utilizează tehnologii cu emisii zero, deoarece acestea tind să crească greutatea unui vehicul. Acest lucru va stimula adoptarea de vehicule și tehnologii mai curate, argumentează Comisia Europenă.

Odată ce tehnologia se dezvoltă și sistemele de propulsie cu emisii zero devin mai ușoare, datorită și utilizării dispozitivelor și cabinelor aerodinamice, vehiculele mai curate vor beneficia de sarcină utilă suplimentară în comparație cu camioanele convenționale.

De asemenea, va fi încurajată adoptarea unor cabine mai aerodinamice și a altor dispozitive de economisire a energiei, nu numai îmbunătățind confortul și siguranța șoferului, dar și pentru creșterea eficienței grupurilor motopropulsoare cu emisii zero.

Calcularea amprentei de carbon

Comisia propune și o abordare metodologică comună pentru companiile de transport, prin care să își calculeze emisiile de gaze cu efect de seră dacă aleg să publice aceste informații sau dacă li se cere să le partajeze din motive contractuale.

De cealaltă parte, căile ferate sunt costisitoare de construit și, în UE, din ce în ce mai aglomerate, arată Comisia Europeană. Noul regulament propus, care urmează să fie analizat de Parlamentul European și de Consiliu în cadrul procedurii legislative ordinare, va optimiza utilizarea acestora, pentru a atrage mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată.

Transportul de mărfuri este coloana vertebrală a pieței unice a UE și aproximativ 6 milioane de persoane au lucrat în sectorul transportului de marfă din UE în 2020.

Dar transportul de marfă este, de asemenea, responsabil pentru peste 30% din emisiile de CO2 din transport, fiind nevoie urgentă de decarbonatare, susține Comisia Europeană.

...citeste mai departe despre "Comisia Europeană a luat la ochi companiile de transport marfă: Propune reducerea profiturilor pentru a proteja mediul" pe Ziare.com

#amprenta carbon , #Stiri International

Curs valutar

1 EUR = 4.9717 RON

-0.0056

1 USD = 4.6980 RON

-0.0053
  1. Moneda euro ar putea trece prin ”furtuna perfectă”! Avertisment din partea analiștilor financiari
  2. Dispar magazinele Profi. Tranzacția anului în comerţul alimentar
  3. „Stare de urgență în economie”, declarată în Transnistria. Reacția liderilor transnistreni după anunțul întreruperii furnizării gazului rusesc
  4. Un profesor universitar estimează ce impact economic poate avea instalarea la Cotroceni a lui Călin Georgescu
  5. Putin, lovit în serie. Două fenomene se răspândesc în țară brusc: Vine mama tuturor relelor în Rusia
  6. Problemele majore pe care trebuie le gestioneze viitorul guvern al României de la 1 ianuarie 2025: „Suntem cu spatele la zid, din punct de vedere economic"
  7. Numărul angajaților bugetari a ajuns la o cifră record. Cheltuielile de personal au crescut spectaculos
  8. Țările care „toarnă” cei mai mulți bani în firmele din România. Investitorii din doar două țări au adus peste 60 de miliarde de lei în capital
  9. Christine Lagarde a pus ochii pe economiile europenilor. Șefa BCE propune un standard european de economisire
  10. Cresc datoriile României din cauza haosului politic. Cum a reacționat piața după parlamentare