Cheltuielile de media vor creste cu 6,5% la nivel mondial, in acest an - studiu

Marti, 04 Februarie 2014, ora 14:10
1748 citiri
Cheltuielile de media vor creste cu 6,5% la nivel mondial, in acest an - studiu
Sursa foto: europa.eu

Cheltuielile de media vor creste in acest an cu 6,5% la nivel international, pana la 521,6 miliarde de dolari, cea mai importanta crestere anuala din ultimii patru ani, potrivit unui studiu realizat de Magna Global, informeaza Initiative Media.

Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, puncteaza cele mai relevante concluzii pentru piata media a anului 2013 si realizeaza o prognoza pentru anul 2014, pe baza informatiilor din cel mai recent studiu referitor la piata globala de media realizat de Magna Global.

Astfel, la nivel international, se poate observa o evolutie pozitiva a economiei, care se reflecta si in evolutia volumului cheltuielilor de media, realizandu-se o crestere cu 3,2% in 2013, comparativ cu 2012. Pentru anul 2014, in plan mondial, se asteapta o continuare a tendintei ascendente, ceea ce se va concretiza intr-o crestere de 6,5%, ajungandu-se astfel la un volum global de cheltuieli de media de 521,6 miliarde de dolari, cea mai importanta crestere anuala din ultimii 4 ani.

"Situatia Europei Centrale si de Est (CEE) este similara cu cea globala", spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media. "Anul trecut, CEE a inregistrat o crestere considerabila, de 7,9%, principalul motor de crestere fiind constituit de Rusia si Turcia. In 2014 ne asteptam ca volumele de cheltuieli de media din CEE sa creasca cu un procent similar. In acest context, Romania se afla intr-o evolutie flat in ultimii 2 ani, cu mentinerea acestei evolutii si pentru 2014. Speram ca trendul pozitiv sa atinga si Romania in anul 2015", mai spune Alexandra Olteanu.

Zona digitala detine suprematiala nivel mondial

Potrivit comunicatului, din punct de vedere al evolutiilor, zona digitala detine suprematiala nivel mondial. In anul 2013 s-a inregistrat o crestere a volumului de 16%, atingandu-se o cota de piata de 24%. Retelele sociale au generat mai mult de 9 miliarde de dolari, crescand astfel cu 58%. Social media a fost unul dintre sustinatorii evolutiei catre veniturile din mobile advertising, care aproape s-au dublat (+85%) ajungand la 16 miliarde de dolari.

"Unul dintre cele mai importante trenduri in digital la nivel mondial anul viitor va fi cresterea considerabila a bugetelor investite in Programmatic Buying - model de buying care cuprinde real time bidding si alte platforme automate de trading pentru video si display. Conform studiului Magna Global, volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge anul acesta 12 miliarde de dolari la nivel global. Iar investitiile in aceasta zona vor continua sa creasca pana vor atinge 32 miliarde de dolari in 2017. Si in Romania, orientarea clientilor catre performance digital media creeaza premisele cresterii volumelor investite in modelul Programatic Buying, Initiative fiind prin oferta sa in avangarda acestui trend", mai spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media Romania.

Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de planificare si cumparare de media, de strategie, consultanta de media si new media.

Initiative este membra a Interpublic Group of Companies si este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide. In Romania, Initiative este membra a grupului de companii din care mai fac parte agentiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, SeniorHyper, Mobile Works si Medic One.

#afaceri media, #piata media, #tendinte piata , #Stiri International