Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cel mai mare portal de stiri din Ungaria, inchis pentru scurt timp pentru a sublinia ingrijorarile fata de libertatea presei

Cel mai mare portal de stiri din Ungaria, inchis pentru scurt timp pentru a sublinia ingrijorarile fata de libertatea presei

Cel mai mare portal independent de stiri din Ungaria si-a inchis pentru scurt timp luni prima pagina online pentru a trage un semnal de alarma in legatura cu ceea ce considera a fi declinul libertatii sale editoriale si a obtine o finantare din partea cititorilor protejandu-si astfel independenta.

Jurnalistii care lucreaza la Index.hu se tem ca cei doi investitori care au preluat controlul asupra portalului de stiri luna trecuta ar avea legatura cu prim-ministrul Viktor Orban si partidul sau de dreapta aflat la putere Fidesz si ca ar incerca sa reduca libertatea editoriala, relateaza Reuters.

In Ungaria, tendinta agentiilor de publicitate a fost sa faca reclama crescanda in mijloacele media proguvernamentale, permitandu-le acestora sa prospere in timp ce institutiile cu o atitudine mai critica fata de guvernul Orban au avut de suferit.

Orban a criticat sever in trecut website-ul Index, care investigheaza presupusa coruptie guvernamentala si publica editoriale ce critica retorica antiimigratie, anti-Uniunea Europeana, alaturi de informatii din surse independente.

"Luni dimineata am facut ceva fara precedent: am oprit Index pentru un timp pentru ca cei care il considera important sa vada cum ar fi fara noi", a scris redactorul-sef Attila Toth-Szenesi intr-un articol.

El a spus ca achizitia portalului a fost "o chestiune de importanta vitala" intrucat noii proprietari care controleaza Index, o companie separata CEMP, care isi vinde spatiul publicitar, si o alta companie ce ofera sisteme editoriale.

Toth-Szenesi se teme ca achizitia a fost cumva finantata de asociatii lui Orban printr-un mecanism cunoscut in Ungaria drept Sistemul national de cooperare (NER) . Sub auspiciile NER, infiintat in 2010 pentru a contracara valorile liberale si a sustine politicile nationaliste, unii dintre asociatii lui Orban au obtinut o mare parte din afaceri finantate din fonduri publice.

"In Ungaria de astazi cei care sunt in masura sa imprumute miliarde cumparatorilor trebuie sa apartina NER al lui Orban", a scris Toth-Szenesi, anuntand o campanie de colectare de fonduri via internet, considerand ca aceasta finantare ar contribui la reducerea dependentei financiare fata de CEMP.

Pana la 12.00 GMT luni, campania a strans aproximativ 10 milioane de forinti (36.000 dolari) de la aproximativ 1.350 de sustinatori.

Niciunul dintre cei doi noi proprietari - Gabor Ziegler si Jozsef Oltyan - nu au fost disponibili luni pentru comentarii. Ziegler a negat an ...citeste mai departe despre "Cel mai mare portal de stiri din Ungaria, inchis pentru scurt timp pentru a sublinia ingrijorarile fata de libertatea presei" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 586 ori