Un SUV cu succes

Luni, 21 Noiembrie 2005, ora 03:45
1378 citiri

Nascut in America, Pathfinder face de ceva vreme furori in Europa si in Romania. Colegii de la "Autocar" l-au pus la incercare si va ofera detalii.Pathfinder a fost lansat initial pe piata americana unde este cunoscut de ceva vreme. Peste Ocean, modelul Nissan a frant multe inimi si mintile inteligente de la Nissan au decis ca acest model are potential si in Europa. Nu s-au inselat. Dotat cu un motor diesel de ultima generatie si produs in Spania pentru a evita taxele, Pathfinder este deja un succes in Europa, dar si la noi. Un pic mai mare ca Terrano II, modelul pe care il inlocuieste, Pathfinder atrage inca de la prima vedere. Linii robuste si musculoase, geamuri fumurii si un spate dintr-o bucata fac din acest SUV o aparitie impresionanta. In fata avem faruri de dimensiuni mari si un calandru cromat ce il inscrie in linia actuala de design Nissan. La interior, noul Pathfinder surprinde prin numarul impresionant de dotari. Modelul de test, un 2.5 dCi LE, te surprinde inca din start cu cheia sa inteligenta. Acest sistem, imprumutat de la Nissan Micra, permite proprietarului sa acceseze masina si sa porneasca motorul fara a fi nevoit sa scoata cheia din buzunar. Pe portiere si pe hayon sunt plasate in dreptul clantelor niste mici butoane care, apasate de posesorul cheii inteligente, incuie sau deschide masina. Pentru a porni motorul, trebuie doar sa apasam pedala de frana si sa rotim butonul amplasat pe coloana volanului acolo unde de obicei gasim butucul cheii de contact. Daca din orice motiv apare o problema cu sistemul, exista ascunsa in cheia inteligenta un dispozitiv clasic, de metal, ce poate fi folosita in caz de urgenta. Odata instalati la volan, impresioneaza numarul dotarilor. Avem camera video pentru a asista mersul inapoi, imaginile fiind proiectate pe marele display multifunctional. In plus, avem sistem de navigatie, sistem audio cu charger de 6 cd-uri si cititor mp3, sistem de telefonie cu Bluetooth, tapiterie din piele si insertii de lemn. In ciuda dimensiunilor si gabaritului, Pathfinder se dovedeste a fi foarte sprinten. Sub capota avem un propulsor in patru cilindri de 2,5 litri ce devolta 174 CP si nu mai putin de 403 Nm. Ca alternativa exista si varianta V8 pe benzina de 4000 cmc. Insa in Europa sunt preferate modelele diesel, asa ca versiunea pe benzina, probabil, nu va avea un succes la fel de mare. Varianta diesel este excelenta, cuplul mare oferind reprize impresionante pentru "animalul" de 2,8 tone. Cutia de viteze manuala cu sase trepte este precisa si bine etajata. Actionarea necesita un pic de obisnuinta, cursa schimbatorului fiind destul de ampla. La drum, pe sosea, Nissan Pathfinder nu are nici o problema. Se poate rula rapid la viteze de croaziera de autostrada, singura problema minora fiind faptul ca anumite vibratii sunt transmise de sistemul de directie in volan. Pathfinder se descurca foarte bine si pe viraje, in ciuda inaltimii apreciabile ruliul fiind minim. Consumul este decent, rulandu-se atat in oras, cat si in afara lui, computerul de bord a inregistrat 10,5 l/100 km. Cand asfaltul se termina, Pathfinder poate rula fara probleme si pe teren accidentat. In ciuda faptului ca este perceput ca un SUV, Pathfinder are abilitati de adevarat off-roader. Pentru a cupla transmisia integrala, Nissan a renuntat la sistemul mecanic si la al doilea levier in favoarea unui comutator rotativ plasat pe bord. Cu ajutorul acestuia se pot selecta modurile 2WD (transmisie la puntea spate), Auto (sistemul decide in functie de conditiile de drum cand sa cupleze transmisia integrala), 4WD (tractiune integrala) si 4WD low (tractiune integrala cu reductor cuplat). Pathfinder ofera sapte locuri, ceea ce ii confera o versatilitate de monovolum compact. Scaunele din randul trei se rabateaza direct in podeaua portbagajului pentru a nu afecta capacitatea de incarcare. Bancheta se poate rabata si este fractionata 40/20/40 tot in stilul monovolum, 64 de combinatii fiind posibile cu cele cinci locuri din spate. Hayonul amplu permite acces facil la portbagajul de 515, litri, iar luneta se poate deschide si separat.

Concluzie: Offroader ascuns in haine de SUV, dotari impresionante, un motor excelent. Asa stand lucrurile, nu este de mirare ca Pathfinder a reusit deja sa cucereasca o multime de clienti pe piata americana si europeana. Daca acum, in apropierea anotimpului rece, va doriti o masina din acest segment, merita sa luati in calcul aceasta varianta.

Pathfinder a fost lansat initial pe piata americana unde este cunoscut de ceva vreme. Peste Ocean, modelul Nissan a frant multe inimi si mintile inteligente de la Nissan au decis ca acest model are potential si in Europa. Nu s-au inselat. Dotat cu un motor diesel de ultima generatie si produs in Spania pentru a evita taxele, Pathfinder este deja un succes in Europa, dar si la noi. Un pic mai mare ca Terrano II, modelul pe care il inlocuieste, Pathfinder atrage inca de la prima vedere. Linii robuste si musculoase, geamuri fumurii si un spate dintr-o bucata fac din acest SUV o aparitie impresionanta. In fata avem faruri de dimensiuni mari si un calandru cromat ce il inscrie in linia actuala de design Nissan. La interior, noul Pathfinder surprinde prin numarul impresionant de dotari. Modelul de test, un 2.5 dCi LE, te surprinde inca din start cu cheia sa inteligenta. Acest sistem, imprumutat de la Nissan Micra, permite proprietarului sa acceseze masina si sa porneasca motorul fara a fi nevoit sa scoata cheia din buzunar. Pe portiere si pe hayon sunt plasate in dreptul clantelor niste mici butoane care, apasate de posesorul cheii inteligente, incuie sau deschide masina. Pentru a porni motorul, trebuie doar sa apasam pedala de frana si sa rotim butonul amplasat pe coloana volanului acolo unde de obicei gasim butucul cheii de contact. Daca din orice motiv apare o problema cu sistemul, exista ascunsa in cheia inteligenta un dispozitiv clasic, de metal, ce poate fi folosita in caz de urgenta. Odata instalati la volan, impresioneaza numarul dotarilor. Avem camera video pentru a asista mersul inapoi, imaginile fiind proiectate pe marele display multifunctional. In plus, avem sistem de navigatie, sistem audio cu charger de 6 cd-uri si cititor mp3, sistem de telefonie cu Bluetooth, tapiterie din piele si insertii de lemn. In ciuda dimensiunilor si gabaritului, Pathfinder se dovedeste a fi foarte sprinten. Sub capota avem un propulsor in patru cilindri de 2,5 litri ce devolta 174 CP si nu mai putin de 403 Nm. Ca alternativa exista si varianta V8 pe benzina de 4000 cmc. Insa in Europa sunt preferate modelele diesel, asa ca versiunea pe benzina, probabil, nu va avea un succes la fel de mare. Varianta diesel este excelenta, cuplul mare oferind reprize impresionante pentru "animalul" de 2,8 tone. Cutia de viteze manuala cu sase trepte este precisa si bine etajata. Actionarea necesita un pic de obisnuinta, cursa schimbatorului fiind destul de ampla. La drum, pe sosea, Nissan Pathfinder nu are nici o problema. Se poate rula rapid la viteze de croaziera de autostrada, singura problema minora fiind faptul ca anumite vibratii sunt transmise de sistemul de directie in volan. Pathfinder se descurca foarte bine si pe viraje, in ciuda inaltimii apreciabile ruliul fiind minim. Consumul este decent, rulandu-se atat in oras, cat si in afara lui, computerul de bord a inregistrat 10,5 l/100 km. Cand asfaltul se termina, Pathfinder poate rula fara probleme si pe teren accidentat. In ciuda faptului ca este perceput ca un SUV, Pathfinder are abilitati de adevarat off-roader. Pentru a cupla transmisia integrala, Nissan a renuntat la sistemul mecanic si la al doilea levier in favoarea unui comutator rotativ plasat pe bord. Cu ajutorul acestuia se pot selecta modurile 2WD (transmisie la puntea spate), Auto (sistemul decide in functie de conditiile de drum cand sa cupleze transmisia integrala), 4WD (tractiune integrala) si 4WD low (tractiune integrala cu reductor cuplat). Pathfinder ofera sapte locuri, ceea ce ii confera o versatilitate de monovolum compact. Scaunele din randul trei se rabateaza direct in podeaua portbagajului pentru a nu afecta capacitatea de incarcare. Bancheta se poate rabata si este fractionata 40/20/40 tot in stilul monovolum, 64 de combinatii fiind posibile cu cele cinci locuri din spate. Hayonul amplu permite acces facil la portbagajul de 515, litri, iar luneta se poate deschide si separat.

Concluzie: Offroader ascuns in haine de SUV, dotari impresionante, un motor excelent. Asa stand lucrurile, nu este de mirare ca Pathfinder a reusit deja sa cucereasca o multime de clienti pe piata americana si europeana. Daca acum, in apropierea anotimpului rece, va doriti o masina din acest segment, merita sa luati in calcul aceasta varianta.

Pathfinder a fost lansat initial pe piata americana unde este cunoscut de ceva vreme. Peste Ocean, modelul Nissan a frant multe inimi si mintile inteligente de la Nissan au decis ca acest model are potential si in Europa. Nu s-au inselat. Dotat cu un motor diesel de ultima generatie si produs in Spania pentru a evita taxele, Pathfinder este deja un succes in Europa, dar si la noi. Un pic mai mare ca Terrano II, modelul pe care il inlocuieste, Pathfinder atrage inca de la prima vedere. Linii robuste si musculoase, geamuri fumurii si un spate dintr-o bucata fac din acest SUV o aparitie impresionanta. In fata avem faruri de dimensiuni mari si un calandru cromat ce il inscrie in linia actuala de design Nissan. La interior, noul Pathfinder surprinde prin numarul impresionant de dotari. Modelul de test, un 2.5 dCi LE, te surprinde inca din start cu cheia sa inteligenta. Acest sistem, imprumutat de la Nissan Micra, permite proprietarului sa acceseze masina si sa porneasca motorul fara a fi nevoit sa scoata cheia din buzunar. Pe portiere si pe hayon sunt plasate in dreptul clantelor niste mici butoane care, apasate de posesorul cheii inteligente, incuie sau deschide masina. Pentru a porni motorul, trebuie doar sa apasam pedala de frana si sa rotim butonul amplasat pe coloana volanului acolo unde de obicei gasim butucul cheii de contact. Daca din orice motiv apare o problema cu sistemul, exista ascunsa in cheia inteligenta un dispozitiv clasic, de metal, ce poate fi folosita in caz de urgenta. Odata instalati la volan, impresioneaza numarul dotarilor. Avem camera video pentru a asista mersul inapoi, imaginile fiind proiectate pe marele display multifunctional. In plus, avem sistem de navigatie, sistem audio cu charger de 6 cd-uri si cititor mp3, sistem de telefonie cu Bluetooth, tapiterie din piele si insertii de lemn. In ciuda dimensiunilor si gabaritului, Pathfinder se dovedeste a fi foarte sprinten. Sub capota avem un propulsor in patru cilindri de 2,5 litri ce devolta 174 CP si nu mai putin de 403 Nm. Ca alternativa exista si varianta V8 pe benzina de 4000 cmc. Insa in Europa sunt preferate modelele diesel, asa ca versiunea pe benzina, probabil, nu va avea un succes la fel de mare. Varianta diesel este excelenta, cuplul mare oferind reprize impresionante pentru "animalul" de 2,8 tone. Cutia de viteze manuala cu sase trepte este precisa si bine etajata. Actionarea necesita un pic de obisnuinta, cursa schimbatorului fiind destul de ampla. La drum, pe sosea, Nissan Pathfinder nu are nici o problema. Se poate rula rapid la viteze de croaziera de autostrada, singura problema minora fiind faptul ca anumite vibratii sunt transmise de sistemul de directie in volan. Pathfinder se descurca foarte bine si pe viraje, in ciuda inaltimii apreciabile ruliul fiind minim. Consumul este decent, rulandu-se atat in oras, cat si in afara lui, computerul de bord a inregistrat 10,5 l/100 km. Cand asfaltul se termina, Pathfinder poate rula fara probleme si pe teren accidentat. In ciuda faptului ca este perceput ca un SUV, Pathfinder are abilitati de adevarat off-roader. Pentru a cupla transmisia integrala, Nissan a renuntat la sistemul mecanic si la al doilea levier in favoarea unui comutator rotativ plasat pe bord. Cu ajutorul acestuia se pot selecta modurile 2WD (transmisie la puntea spate), Auto (sistemul decide in functie de conditiile de drum cand sa cupleze transmisia integrala), 4WD (tractiune integrala) si 4WD low (tractiune integrala cu reductor cuplat). Pathfinder ofera sapte locuri, ceea ce ii confera o versatilitate de monovolum compact. Scaunele din randul trei se rabateaza direct in podeaua portbagajului pentru a nu afecta capacitatea de incarcare. Bancheta se poate rabata si este fractionata 40/20/40 tot in stilul monovolum, 64 de combinatii fiind posibile cu cele cinci locuri din spate. Hayonul amplu permite acces facil la portbagajul de 515, litri, iar luneta se poate deschide si separat.

Concluzie: Offroader ascuns in haine de SUV, dotari impresionante, un motor excelent. Asa stand lucrurile, nu este de mirare ca Pathfinder a reusit deja sa cucereasca o multime de clienti pe piata americana si europeana. Daca acum, in apropierea anotimpului rece, va doriti o masina din acest segment, merita sa luati in calcul aceasta varianta.

Adevarul