Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romania si Bulgaria si-au deschis portile pentru companiile de ulei si vin din Spania

Romania si Bulgaria si-au deschis portile pentru companiile de ulei si vin din Spania
Intrarea a doi noi membri in Uniunea Europeana, de la 1 ianuarie, Romania si Bulgaria, presupune pentru Spania eliminarea barierelor la exporturile catre cele doua tari, in general, si o oportunitate pentru patrunderea pe piata a anumitor companii alimentare, in particular, informeaza cotidianul spaniol 'Levante'.

Patronatele din industria alimentara si de bauturi din Spania incurajeaza companiile producatoare de ulei, de masline si de vinuri sa studieze posibilitatile de export, in ciuda faptului ca atat Romania cat si Bulgaria produc astfel de alimente.

Faptul ca locuitorii acestor tari sunt consumatori importanti de astfel de produse, "face sa se prevada o crestere a vanzarilor, oferind interesante oportunitati pentru companiile spaniole", a declarat pentru Efeagro directorul de Promovare Externa al Federatiei Industriei Alimentare si de Bauturi, (FIAB), Jaime Palafox.

Si produsele din alte sectoare, precum cel a pestelui congelat (raci si moluste congelate), al cafelei (in special in cazul pietei romanesti) si de mirodenii pot sa ajunga sa fie bine primite pe ambele piete.

In general, toate sectoarele au oportunitati, dar companiile de peste congelat, de cafea de calitate superioara, de ulei de masline si de mirodenii au cele mai mari sanse de succes, potrivit unui studiu elaborat de FIAB si de Ministerul spaniol al Agriculturii.
O serie de companii spaniole au capatat experienta in urma anterioarei extinderi a UE, Polonia, Republica Ceha si Ungaria fiind trei dintre tarile spre care exporturile au crescut in perioada 2000 - 2005.

Un alt avantaj de care se poate tine cont este acela ca industria spaniola va intra pe cele doua piete in acelasi timp cu celelalte tari comunitare si in aceleasi conditii ca si competitorii sai.

Printre inconveniente, Palafox a subliniat obiceiurile alimentare ale acestor tari, care sunt foarte diferite de cele ale spaniolilor, 'si sunt departe de ceea ce cunoastem drept dieta mediteraneana'.

Fara indoiala, Spania se bucura de o imagine buna in cele doua tari, deoarece in Spania exista un mare numar de muncitori imigranti romani si bulgari, obisnuiti cu marcile si gusturile de aici, le vor putea identifica mai usor cand se intorc in tara lor.
In ceea ce priveste modul de a patrunde pe aceste piete, directorul de Promovare Externa al FIAB a precizat ca fiecare companie trebuie sa utilizeze propria strategie.

Astfel, in timp ce unii pot exporta direct produsul, precum ulei de masline, companiile de articole de larg consum (lactate, produse de carmangerie etc) pot opta pentru orice alta linie de afaceri care sa mearga mai incolo decat obisnuit, precum o societate mixta.
Potrivit studiului, Romania si Bulgaria au sectoare cu o industrie locala putin dezvoltata, ceea ce ofera posibilitatea de a investi direct sau de a realiza o asociere cu o companie locala sau de a produce direct acolo.

"Sunt doua tari care in prezent se afla intr-o perioada de oarecare stabilitate economica, cu un consum care creste datorita unor cresteri importante ale PIB si o scadere a ratei de inflatie', a amintit Palafox.

Ambele tari au rate de crestere peste media europeana, economia Romaniei crescand cu opt la suta in 2006, iar cea bulgara cu sase la suta.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 790 ori