Romanii cred ca preturile au crescut in criza

Joi, 04 Februarie 2010, ora 13:02
1226 citiri
Romanii cred ca preturile au crescut in criza

Aproximativ jumatate dintre romani cred ca in perioada crizei preturile la produsele alimentare si nealimentare au fost majorate, in timp ce peste 40% considera ca au ramas neschimbate, iar 46% au observat mai multe promotii, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Mercury Research. 

Studiul, realizat la sfarsitul lunii octombrie 2009, pe un esantion de 780 de persoane, a urmarit perceptiile romanilor peste 18 ani privind masurile luate de companiile de bunuri de larg consum in perioada de criza in comparatie cu perioada de dinainte, precizeaza Mediafax.

Astfel, 49% dintre respondenti au apreciat ca preturile la produsele alimentare au crescut, in timp ce 44% au remarcat o majorare la cele nealimentare.

De asemenea, 43% considera ca in perioada crizei preturile la produsele alimentare au ramas neschimbate, iar 7% au remarcat o diminuare a preturilor.

Pentru produsele nealimentare, 45% au afirmat ca preturile au ramas la fel, iar 12% ca sunt mai mici.

Pe de alta parte, consumatorii sunt de parere ca recesiunea a adus mai multe promotii, oferte speciale, tombole si concursuri la produsele alimentare si nealimentare.

Mai exact, 46% dintre romani au remarcat o crestere a numarului de promotii la produsele alimentare, iar 40% dintre cei chestionati au declarat ca au fost mai multe oferte speciale pentru cele nealimentare.

"Gama de produse alimentare nu s-a diversificat in perioada de criza, conform declaratiilor a 54% dintre romanii din urban, in timp ce 36% au observat sortimente noi. Situatia este asemanatoare pentru produsele nealimentare, unde peste jumatate (57%) nu au observat produse noi, in comparatie cu 36% care considera ca au aparut mai multe sortimente in perioada de criza", se arata in studiu.

Studiul a relevat ca numarul de reclame nu a fost perceput ca fiind mai mic in perioada crizei fata de cea premergatoare acesteia.

"La produsele alimentare, aproape jumatate dintre romanii cu varsta peste 18 ani din mediul urban (49%) considera ca numarul de reclame difuzate la TV a ramas la fel, urmati de cei care cred ca au fost mai multe reclame in aceasta perioada (39%). Perceptia cu privire la reclamele la produsele nealimentare este asemanatoare - 51% nu au observat nicio diferenta, 39% considera ca au fost mai multe reclame TV, iar 10% mai putine", potrivit analizei.

 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#alimente, #criza, #nealimentare, #preturi, #produse, #romani , #Romania