Aproximativ jumatate dintre romani cred ca in perioada crizei preturile la produsele alimentare si nealimentare au fost majorate, in timp ce peste 40% considera ca au ramas neschimbate, iar 46% au observat mai multe promotii, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Mercury Research.
Studiul, realizat la sfarsitul lunii octombrie 2009, pe un esantion de 780 de persoane, a urmarit perceptiile romanilor peste 18 ani privind masurile luate de companiile de bunuri de larg consum in perioada de criza in comparatie cu perioada de dinainte, precizeaza Mediafax.
Astfel, 49% dintre respondenti au apreciat ca preturile la produsele alimentare au crescut, in timp ce 44% au remarcat o majorare la cele nealimentare.
De asemenea, 43% considera ca in perioada crizei preturile la produsele alimentare au ramas neschimbate, iar 7% au remarcat o diminuare a preturilor.
Pentru produsele nealimentare, 45% au afirmat ca preturile au ramas la fel, iar 12% ca sunt mai mici.
Pe de alta parte, consumatorii sunt de parere ca recesiunea a adus mai multe promotii, oferte speciale, tombole si concursuri la produsele alimentare si nealimentare.
Mai exact, 46% dintre romani au remarcat o crestere a numarului de promotii la produsele alimentare, iar 40% dintre cei chestionati au declarat ca au fost mai multe oferte speciale pentru cele nealimentare.
"Gama de produse alimentare nu s-a diversificat in perioada de criza, conform declaratiilor a 54% dintre romanii din urban, in timp ce 36% au observat sortimente noi. Situatia este asemanatoare pentru produsele nealimentare, unde peste jumatate (57%) nu au observat produse noi, in comparatie cu 36% care considera ca au aparut mai multe sortimente in perioada de criza", se arata in studiu.
Studiul a relevat ca numarul de reclame nu a fost perceput ca fiind mai mic in perioada crizei fata de cea premergatoare acesteia.
"La produsele alimentare, aproape jumatate dintre romanii cu varsta peste 18 ani din mediul urban (49%) considera ca numarul de reclame difuzate la TV a ramas la fel, urmati de cei care cred ca au fost mai multe reclame in aceasta perioada (39%). Perceptia cu privire la reclamele la produsele nealimentare este asemanatoare - 51% nu au observat nicio diferenta, 39% considera ca au fost mai multe reclame TV, iar 10% mai putine", potrivit analizei.