Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii, campioni la cumparaturi!

Romanii, campioni la cumparaturi!
Potrivit datelor publicate de biroul european de statistica, comertul din tara noastra a inregistrat cea mai mare crestere din Uniune, de 18%. In timp ce in tari precum Austria sau Germania, comertul cu amanuntul scade, in Romania situatia este total diferita.


Potrivit datelor publicate ieri de biroul
european de statistica, Eurostat, Romania a inregistrat in aprilie, pentru a
treia luna consecutiv, cea mai mare crestere anuala a comertului cu amanuntul
din Uniunea Europeana, de 18%.



 



Si asta in conditiile in care, potrivit
acelorasi date, sectorul de retail a marcat scaderi importante in Uniunea
Europeana. Pe locul doi in topul celor mai importanti consumatori si la o
distanta de patru procente de Romania se afla Lituania, Bulgaria si Polonia au inregistrat
si ele printre cele mai importante cresteri ale comertului, de 10,1% si 8,4%.



 



Bucurestenii, in top



 



La evolutia lunara, cele mai mari cresteri
ale cifrei de afaceri in retail au inregistrat state precum Lituania, Letonia si
Polonia, iar cele mai ample scaderi, Suedia, Germania si Luxemburg. Romania a
marcat o crestere a cifrei de afaceri in comertul cu amanuntul de 0,6% fata de
luna martie.



 



Piata autohtona s-a mai situat pe primul
loc la cresterea vanzarilor din retail si in lunile martie si februarie, cu un
avans anual de 15%, respectiv 22,5%. In ianuarie, la evolutia consumului, tara
noastra a fost intrecuta cu doar 0,2% de Slovacia.



 



Apetitul pe zi ce trece tot mai mare al romanilor
pentru cumparaturi este speculat la maximum de investitorii din domeniu.
Studiile de profil arata astfel ca retailul modern din Romania, reprezentat de
hiper si supermarketuri, are in acest moment o cota de piata de doar
aproximativ 20%, in timp ce comertul tranditional are pondere de peste 70%.



 



Situatia se va schimba insa radical in urmatorii
cativa ani, spun specialistii din domeniu. Acestia anticipeaza ca, pana in
2010, cel tarziu, retailul modern va atinge o cota de piata de 50%.



 



Potrivit datelor din piata, consumatorii
care aloca cei mai multi bani cumparaturilor din magazine cu suprafete mari
sunt bucurestenii, urmati de locuitorii zonei de vest, cei din Transilvania, pe
ultimele locuri situandu-se locuitorii din zonele de sud si de sud-vest. Cea
mai importanta pondere a sumelor cheltuite in magazine o au produsele
alimentare, suma medie anuala pe cap de locuitor fiind de 269 de euro.



 



Piata de 100 miliarde euro, pana in 2010



 



Piata de retail din Romania are cel mai
mare ritm de crestere din regiune si va putea depasi 100 miliarde de euro, pana
in 2010, daca se va pastra cresterea medie de 50% din ultimii ani. Dupa
Polonia, Romania este deja a doua piata ca marime din Europa Centrala si de
Est.



 



Si in acest an, cel putin, Capitala va fi
cea mai atractiva piata pentru sectorul romanesc de retail, numai in 2009 asteptandu-se
adaugarea altor 750.000 metri patrati de spatii comerciale.



 



Principalii jucatori pe piata de retail din
Romania sunt Metro, Selgros, Carrefour, Kaufland, Auchan, Real, Cora, Pic, Mega
Image, La Fourmi, Spar, Plus Discount, Penny Market, Penny Market XXL si
Minimax Discount.



 



Nemtii, mai rar la shopping!



 



In randul statelor membre, pentru doua tari
nu exista date publicate pentru luna aprilie, in relatie cu aceeasi luna a
anului trecut, iar Cehia, Irlanda, Grecia, Franta, Cipru, Ungaria si Olanda si-au
pastrat confidentiale cifrele legate de comertul cu amanuntul. Raman astfel 18
state ale Uniunii Europene cu date publicate, dintre care 11 au consemnat cresteri,
iar sapte scaderi. Cele mai mari scaderi ale comertului cu amanuntul au inregistrat
Germania, 5,6%, Spania, 3,3% si Austria, 2,9%.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 753 ori