Romanii prefer? s? tr?iasc? in lux

Luni, 29 Septembrie 2008, ora 02:14
2260 citiri
Romanii prefer? s? tr?iasc? in lux

Intr-un top al sumelor cheltuite pe produsele exclusive ?i scumpe, romanii sunt printre primii, chiar dac? nivelul lor de trai nu este foarte ridicat. Vanz?rile de autoturisme ?i accesorii de lux s-au dublat anul acesta, iar marile branduri interna?ionale s-au inghesuit s?-?i anun?e intrarea in Romania. Un exemplu relevant pentru acest fenoment l-am avut s?pt?mana trecut?, cand ?ase romani ?i-au cump?rat cel mai scump parfum din lume, No.1, de la Clive Christian, in valoare de 3.000 de euro. Prima client? a fost o tan?r? femeie de afaceri din Sibiu.

Cea mai de pre? variant? - „No. 1 Imperial

Majesty“ - un parfum care se afl? intr-un flacon din cristal de Baccarat,

garnisit cu un diamant alb, de cinci karate, prins intr-un inel de 18 karate,

la gatul sticlei, cost? 215.000 de dolari.

 

Acesta este doar un exemplu al faptului c?

romanii i?i doresc s? achizi?ioneze obiecte foarte scumpe ?i renumite. Anul

acesta, pe litoral, parcarea oric?rei discoteci din Mamaia ar?ta ca un mare

salon de ma?ini, iar pe str?zile din Bucure?ti po?i vedea, pe lang? Dacii din

1970, ma?ini Bentley sau Ferrari.

 

De?i 80% dintre romani nu-?i pot permite

achizi?ionarea unei case cu banii jos, exist? mul?i pentru care casele din

Romania nu mai reprezint? o atrac?ie. Ace?tia i?i cump?r? imobile de lux in

Dubai, Martinica sau Republica Dominican? ori i?i iau case pe litoralul

bulg?resc sau cel grecesc. Zilele trecute, chiar premierul T?riceanu i-a

invitat pe oamenii de rand s?-?i cumpere case in America. „Criza financiar? din

Statele Unite ar putea determina o sc?dere a pre?urilor pentru anumite active

imobiliare, ceea ce va permite ?i romanilor s? cumpere propriet??i in SUA”, a

afirmat premierul.

 

M?rcile de lux „vaneaz?” in Romania

 

Luxul nu se mai traduce numai prin case ?i

ma?ini. Accesoriile au devenit ultima mod? printre boga?i. Astfel, potrivit

anali?tilor de pe pia??, vanz?rile de imbr?c?minte ?i accesorii de lux s-au

dublat anul acesta fa?? de anul trecut.

 

"Ponderea vanz?rilor pe segmente este aproximativ

55% accesorii, 45% mod?”, sus?ine Oliver Petcu, managing partner al CPP

Management Consultants, una dintre cele mai mari firme de consultan??

specializate in industria de lux din Europa Centrala ?i de Est.

 

Anul acesta, mai multe branduri de lux

?i-au anun?at intrarea oficial? cu magazine pe pia?a romaneasc?. Printre

acestea, Louis Vuitton, Gucci ?i Dolce&Gabbana au atras cel mai mare num?r

de clien?i cu o situa?ie material? foarte bun?.

 

?i telefoanele mobile foarte scumpe sunt la

mare c?utare. Astfel, pia?a telefoanelor premium ?i de lux din Romania a fost

estimat? de c?tre anali?tii din domeniu la aproximativ 450 milioane de euro

anul acesta.

 

Ultimele statistici relev? c? unul din trei

romani a achizi?ionat intr-un an minimum un obiect a c?rui valoare dep??e?te

suma de 5.000 de lei. Psihologii sus?in c? romanii fac aceste cheltuieli, chiar

dac? i?i „rup de la gur?”, din dorin?a de a ar?ta semenilor c? au un statut

social mai mare decat cel real. Ace?tia doresc s? impresioneze ?i s? le arate celorla?i

ce via?? prosper? au.

 

In plus, romanii au inceput s? fie din ce

in ce mai aten?i ?i cu ce i?i pun in casa, potrivit anali?tilor din pia??. Anul

acesta s-au inregistrat cre?teri ?i pe segmentul de mobilier ?i design

interior, liderii pie?ei fiind Class Living (Natuzzi), Rovere (distribuitor

Armani) ?i Kyros (distribuitor Fendi Casa ?i Casina).

 

Oliver Petcu,  managing partner al CPP Management

Consultants Ltd, a f?cut pentru EVZ o analiz? a luxului din Romania.

 

EVZ: Care sunt cele mai scumpe produse de

lux achizi?ionate in Romania, in ultimii ani? Cam ca?i bani se cheltuiesc anual

pe produsele de lux?

Oliver Petcu: Binen?eles c? cele mai scumpe

produse de lux sunt ma?inile. Ca servicii, foarte scumpe sunt ?i vacan?ele cu

destina?ii exotive, vacan?e pe care ?i le permit destul de des oamenii boga?i

din Romania. De asemenea, ceasurile ?i accesoriile pot intra in aceast?

categorie a produselor de lux. In ceea ce prive?te sumele cheltuite pentru

achizi?ionarea acestor lucruri, acestea pot ajunge ?i pan? la 500.000 de euro,

?i chiar la un milion de euro. Sunt foarte multe doamne bogate in Romania care

cheltuiesc sute de mii de euro doar pentru a-?i achizi?iona haine de la case de

moda precum Chanel, Dolce&Gabbana sau Versace.

 

Pute?i s? ne face?i un profil al

consumatorului de lux din Romania?

In general, vorbim de zona 25 pan? la 50 de

ani. Marea majoritate sunt antreprenori, persoane care au ca?tigat bani din

propiet??i, persoane care vor s? ias? in eviden?? prin statutul lor social.

 

Topul ora?elor in ceea ce prive?te luxul.

Ia?ul ?i Constan?a sunt pe primele locuri,

dup? Bucure?ti, in ceea ce prive?te num?rul oamenilor cu bani, majoritatea

acestora fiind ?i consumatori de produse ?i servicii de lux.

 

Ce produse de lux prefer? romanii?

In primul rand, ma?ini. De asemenea,

romanii vor s?-?i achzi?ioneze ?i bijuterii, gen?i ?i ceasuri de lux.

 

Romanii i?i cump?r? mai multe produse de

lux din ?ar? sau prefer? s? mearg? in str?in?tate?

Depinde, nu cred c? este vorba de

preferin?e. Sunt domenii in care suntem limita?i. De exemplu, in Romania nu

exist? showroom Bentley. ?i in cazul produselor de imbr?c?minte se poate vorbi

de acest lucru. In Romania sunt foarte pu?ine magazine monobrand, iar in cele

in care sunt reprezentate mai multe branduri, colec?iile sunt limitate. Din

acest motiv, doamnele bogate merg in str?in?tate s?-?i cumpere unele produse.

 

De ce crede?i c? i?i cump?r? unii oameni

copii ale produselor de lux?

Cred c? tot din inten?ia de a ie?i in

eviden??.

 

Care este ultima mod? in Romania in materie

de lux?

In general nu vorbim de o anumit? mod?.

Sunt branduri preferate. Acum, sunt la mod? cele italiene, Dolce&Gabbana,

Cavalli. Exist? ?i un segment, care tot din dorin?a de a ie?i in eviden?a, i?i

achizi?ioneaz? produse care nu sunt pe pia?a.