Peste jumatate dintre romani au luat teapa la cumparaturi

Marti, 23 Iunie 2009, ora 09:25
1025 citiri
Peste jumatate dintre romani au luat teapa la cumparaturi

Mai mult de jumatate dintre romani declara ca au platit cel putin o data pentru un bun defect sau un serviciu care s-a dovedit a fi de slaba calitate, iar 47% dintre acestia au intampinat greutati incercand sa isi recupereze prejudiciul. Datele fac parte dintr-un studiu premergator campaniei "Cunoaste-ti drepturile de consumator. Ia atitudine", lansata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si finantata din fonduri Phare. 

Proiectul campaniei este elaborat de o echipa de specialisti straini in colaborare cu experti romani si are rolul de a promova si informa consumatorii cu privire la drepturile lor, mai ales ca doar 8 procente dintre acestia spun stau foarte bine la acest capitol.

Atunci cand vine vorba de cumparaturi, romanii se tem cel mai mult pentru siguranta produselor (75%), de clauzele inselatoare (67%) si de serviciile de credit- imprumut (51%), iar cel mai putin de serviciile turistice (28%).

Datele studiului au fost interpretate de expertii straini care au ajuns la concluzia ca romanii sunt printre cei mai putini informati si activi europeni in domeniul protectiei consumatorilor. Campania este unul din pasii proiectului Phare care vizeaza deschiderea de centre de informare in fiecare judet, elaborarea unor organisme care sa solutioneze conflictele dintre vanzatori si cumparatori fara a se ajunge in instanta, instruirea ONG-urilor si adunarea lor intr-un organism unic.

#cumparaturi, # informare, # consumatori, # produse, # siguranta , #Romania